Saatchi CEO introduceert SiSoMo op Ad Tech
Tot zover de beste spreker op Ad tech die ik heb gehad: Kevin Roberts van Saatchi. Interessant om te zien hoe een traditioneel bureau de nieuwe media ziet. Zij gaan uit van de sterke punten van TV (SIght, SOund & MOtion) en geven aan dat dit nu ook geldt voor alle ander schermen: Mobiel, PC, Instore etc. Een leuke twist ;-))
Goed verhaal over het verschil tussen emotie en argumenten. Argumenten leiden tot een conclusie, Emotie tot actie -> Actie is wat we vragen van een consument, traditionele netwerken zijn het sterkste in emoties dus hebben zij de juiste middelen voor nieuwe media. Hoewel er veel over af te dingen valt, zat het verhaal goed in elkaar met veel mooie voorbeelden uit de (Saatchi?) wereld. Meer info in zijn boek en op SiSoMo.com.
Opmerkelijkste gadget op de beurs tot nu toe: een geld clip met een paar dollar? van commissionsoup.com.
Dan gaat toch de 80/20 regel weer op
als consumenten besluiten tot aankoop is dat voor 80 % emotie en 20 % argumentatie
als zij besluiten om het zelfde product niet te kopen is dat voor 80 % argumentatie en 20 % emotie
Het is dus zaak van de “verkoper” ook nieuwe media er zoveel mogelijk emotie in te leggen
Prioriteiten he. Maar met een congreskaart krijg je ook zoveel inspiratie van de sprekers 🙂
Was inderdaad de leukste sessie van de dag. En het was gisteravond zeker gezellig!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!