RSS – uitdaging of bedreiging voor direct marketeers en uitgevers?
Gistermiddag ging de DDMA iLounge sessie over RSS waarbij vanuit verschillende invalshoeken werd gekeken naar de stelling of RSS een uitdaging of bedreiging is voor direct marketeers en uitgevers. Hans Meijer (DialogAMI) heeft inmiddels een verslag van de sessie op zijn weblog geplaatst.
Geinteresseerden kunnen mijn presentatie hier (na registratie) downloaden.
jullie hadden er echt zin in hè?
Was een moeilijke vraag vanuit het publiek waar we even goed over moesten nadenken 😉
Was een goede sessie en een levendige discussie (al doet de foto inderdaad anders vermoeden).
JA, jullie zien er niet bepaald uit als the world’s happiest campers. Hoe was 212 gisteren? Moest helaas verstek laten gaan.
@Luberto,
Leuk dat je dit nog een keer aanhaalt, was inderdaad een goed interview :-). Zowel bij Marketingfacts als DialogAmigo is dit interview ook te vinden.
Heb je het beeld van “de denker” wel eens goed bekeken? 😉
Aan 212 heb je vooral de borrel gemist; de presentatie viel (mij) tegen. Jammer, ik ken het verhaal van Punselie en dat is normaal gesproken absoluut de moeite waard. Erg hoge opkomst; schat het aantal deelnemers op 90.
De denker van Rodin bedoel je. Ja, daar was ik al bang voor: de borrel. Hoe laat was je thuis?
In de presentatie staat dat voor succes de naam RSS (te technisch) moet veranderen, waar ik het niet mee eens ben. Een goed alternatief heb ik nog niet gezien. Bovendien zijn GSM, SMS, VHS en DVD toch ook afkortingen die bij het publiek ingeburgerd zijn geraakt?
Eens met Marten. De naam RSS is prima.
Misschien is de huidige soberheid van RSS voor sommigen
een rem bij de adoptie.
soberheid?
Tja. Ik zie niet veel voorbeelden van de ruime mogelijkheden van gepersonificeerd rss aanbod in een branded omgeving bijvoorbeeld
Verklaar je nader want ik zie toch echt goede voorbeelden van gepersonificeerd aanbod in branded omgevingen. Denk aan Newsburst, Newsgator en MyYahoo. Tel daar bij op de diverse uitgevers die via dit soort partijen een branded omgeving aanbieden.
jawel, maar RSS (mooie term hoor!) is nog maar in het begin van een enorm groeipotentieel. wij (incrowd) weten wel hoe het moet en waar het naar toe zou moeten gaan, maar het gaat toch om de massa. vanuit dat perspectief kan ik RSS nu geen soberheid toedichten. integendeel, er gaat straks een wereld open voor het brede publiek.
@Marco de voorbeelden die je noemt spreken niet tot veler verbeelding vrees ik.
Waar is de eerste touroperator die mij in een door mij ontworpen interface met contentelementen (lees: marketinggedgets) van die de touroperator, geirchte aanbiedingfeeds aanbiedt?
Dit soort gepersonificeerde feeds zijn er (zelfs in Nederland; KLM).
@ej, je hebt gelijk dat ze op 1 hand te tellen zijn. Maar ze zijn er wel bijv. bij veilingbod.nl (wel registreren en dan je zoek opdracht samenstellen, genereert een voor jouw persoonlijke RSS feed). Er lopen inderdaad nu 2 serieuze kandidaten die snel met personalized RSS gaan komen nl. inderdaad KLM en de NS. Volgens mij is Rhinofly ook bezig hiermee bij
werkenbijhetrijk.nl
@Marco: er zijn ook mobieltjes met digitale TV. Zoals je kunt teruglezen betrof het de ‘inburgering’ (zie Marten) of adoptie van RSS. En dat heeft weer alles te maken met de ongetwijfeld interessante plannen van Rhinofly, KLM en de NS. Ik ben benieuwd!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!