RSS advertenties beschadigen je reputatie

Bloggers die AdSense advertenties in hun RSS uitzending opnemen, beschadigen daarmee hun reputatie.
Allereerst serveer je al snel – zonder dat je ‘t door hebt – advertenties van je concurrenten. Daarnaast waarderen je lezers jouw RSS juist omdat er géén advertenties in staan/stonden en tot slot geef je ermee aan dat je werk niet genoeg oplevert.
Je moet natuurlijk wel in de gaten houden welke advertenties op je website (in je RSS-feed) getoond worden. Advertenties van concurrenten kan je gewoon blokkeren.
Advertenties van je concurrenten kun je tegenwoordig uitzetten…
Als diensteverlener op dit gebied kan ik het deels met Carl eens zijn. Advertenties in feeds kunnen je imago en bedrijf schaden als je geen controle er over hebt. Ofschoon Google een degelijke policy heeft ten aanzien van de inhoud van de advertenties, zie je soms beschamende combinaties van feed inhoud en advertenties.
Ik geloof ook dat die relevantie tussen de inhoud en de advertentie geen big deal is met RSS feeds. Een artikel in een feed over zeilen kan best gepaard gaan met een advertentie over een goed restaurant. De kracht van adverteren ligt vaak niet in de relevantie tussen de woorden in de content en in de advertentie, maar op een veel abstracter niveau. Een artikel over verhoging van de accijns op benzine zal b.v. een relevantie-getriggerde advertentie van een luxe auto weinig goed doen. Terwijl een artikel over een avontuurlijke tocht in de Sahara een gevoel van ‘desired end state’ kan bewerkstelligen waarbij een advertentie van diezelfde luxe auto juist sneller wordt aangeklikt.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!