Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Je moet natuurlijk wel in de gaten houden welke advertenties op je website (in je RSS-feed) getoond worden. Advertenties van concurrenten kan je gewoon blokkeren.
Advertenties van je concurrenten kun je tegenwoordig uitzetten…
Als diensteverlener op dit gebied kan ik het deels met Carl eens zijn. Advertenties in feeds kunnen je imago en bedrijf schaden als je geen controle er over hebt. Ofschoon Google een degelijke policy heeft ten aanzien van de inhoud van de advertenties, zie je soms beschamende combinaties van feed inhoud en advertenties.
Ik geloof ook dat die relevantie tussen de inhoud en de advertentie geen big deal is met RSS feeds. Een artikel in een feed over zeilen kan best gepaard gaan met een advertentie over een goed restaurant. De kracht van adverteren ligt vaak niet in de relevantie tussen de woorden in de content en in de advertentie, maar op een veel abstracter niveau. Een artikel over verhoging van de accijns op benzine zal b.v. een relevantie-getriggerde advertentie van een luxe auto weinig goed doen. Terwijl een artikel over een avontuurlijke tocht in de Sahara een gevoel van ‘desired end state’ kan bewerkstelligen waarbij een advertentie van diezelfde luxe auto juist sneller wordt aangeklikt.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!