Je bekijkt een artikel van BBP
partner

Rick Molenaar over de cross border groei van Helloprint #adv

BBP
31 augustus 2016, 08:30

Helloprint is actief in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Ierland, Italië, Portugal, Denemarken, Zweden en Polen en ook onder de naam Drukzo in Nederland en België. Chief Marketing Officer Rick Molenaar is spreker op het Cross Border e-commerce Event en deelt de cross border groei van Helloprint met ons.

Helloprint groeit erg hard, mede dankzij investeerders. Hoe beheers je die groei?

“De groei wordt mogelijk gemaakt en is alleen te beheersen door een combinatie van schaalbare en gebruiksvriendelijke systemen, een volwassen data-inrichting en de allerbeste mensen. Deze drie onderdeel zijn essentieel om de snelle groei te behalen.”

Wat doen jullie vanuit Nederland en wat gebeurt er lokaal in de landen waar jullie actief zijn?

“Op ons hoofdkantoor in Rotterdam vinden onze marketing-, IT- en inkoopactiviteiten plaats. Onze Customer Service voor Nederland, België en Verenigd Koninkrijk vindt ook plaats in Rotterdam. Op ons internationale kantoor in Valencia vindt de internationale Customer Service (Spanje, Frankrijk) plaats.”

Wat is de grootste uitdaging in jullie branche?

“Om mee te spelen in onze branche is bepaalde schaal nodig. Deze schaal realiseren in een zwaar competitieve markt zorgt voor een uitdaging.”

Wat zijn jullie plannen voor de nabije toekomst?

“Na het schaalbaarder inrichten van onze systemen, willen we de rest van Europa gaan veroveren. Na succesvolle lancering in het volledige continent, staat internationale uitrol op de agenda.”

Wat zou je ondernemers adviseren die online over grens willen gaan verkopen?

“Wacht niet te lang met onderzoek of het maken van een keuze, maar start lean en klein en laat je leiden door de feedback en data. De echte informatie die je uit een markt haalt kan beslissingen veel beter sturen dan een langdradig desk research.”

Deze film werd geproduceerd door 25 EPS Videoproducties in opdracht van Dexport en DPD Pakketservice. Lees ook het artikel op Twinkle Magazine over de internationale uitbreiding van Helloprint.

Wij zijn een onafhankelijk B2B-mediabedrijf en al ruim 10 jaar gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richten wij ons op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!