Resultaten Nokia pilot Mobiele tv

31 augustus 2005, 05:00

image

Nokia bracht gisteren de resultaten naar buiten van een Fins mobiele tv project, een pilot met 500 gebruikers die op hun Nokia 7710 televisie konden kijken.

  • 41% van de pilotdeelnemers is bereid te betalen voor mobiele tv-services.
  • Pilot deelnemers betaalde €4,90 per maand voor het gebruik gedurende de pilot.
  • De helft van de gebruikers geeft aan €10 als vast bedrag per maand een redelijke prijs te vinden.
  • Over het algemeen werd de voorkeur gegeven aan een fixed price model gevolg door een pay per view model op een tweede plaats.
  • 58% van de pilotdeelnemers verwacht dat mobiele tv populair gaat worden.

Gemiddeld keek men 20 minuten per dag naar een uitzending op hun 7710. Actieve gebruikers 30 tot 40 minuten. Mobiele tv bleek met name populair te zijn in het openbaar vervoer om te relaxen of up to date te blijven. De bekende succesfactoren voor mobiele tv werden in deze pilot opnieuw bevestigd: een simpele, intuitive service usability, goede en betrouwbare functionaliteiten en content die geschikt is om kort/snel even te bekijken.

Richard Sharp, Vice President, Rich Media, Nokia: “The Helsinki pilot reinforces our belief that mobile broadcast TV is a significant opportunity. The message for the industry is clear: for mobile TV services to succeed we need relevant and compelling content, easy-to-use technology and reasonable and simple pricing plans. With these elements in place, consumer demand for mobile TV will follow.”

Binnenkort een Nederlandse pilot met Talpa?

Erik van Roekel
Corporate Communications bij ING Groep

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Momenteel werkzaam bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en is sinds 2004 ook op de achtergrond actief voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Robin

    Nee verwacht eerder een pilot met GoogleNet of GoogleTV 😉


    31 augustus 2005 om 07:15
    Tjeerd

    Dezelfde proef gaat binnenkort in Nederland van start. Ben erg benieuwd. Ik geloof hier niet heel erg in. Wel in tv made for mobile, maar niet in Nederland 2 op je mobiel. Wel weer in MTV en nieuwsprogramma’s op je mobieltje.


    31 augustus 2005 om 07:31
    evroekel

    @Tjeerd: Nederland 2 1:1 op je mobiel zie ik zelf ook niet zo zitten, maar de mogelijkheid om een selectie van nos journaal mobiel kunnen bekijken bijvoorbeeld wel. Ik ben benieuwd naar de test in Nederland en de uitkomsten daarvan. Heb je meer info over die proef in Nederland?


    31 augustus 2005 om 16:11
    Remi

    Dit lijkt me inderdaad voornamelijk handig voor nieuws en up-to-date te blijven in openbaar vervoer e.d.

    Entertainment kijken kun je beter op een echte TV als je weer thuis bent. Hoewel, Big Brother ?


    31 augustus 2005 om 17:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief