ReclameReview: Max versus Ruud, de rematch

21 augustus 2019, 13:00

Ziggo Sport luidt het nieuwe sportseizoen in

Een jaar na de eerste ‘Max vs Ruud-commercial’ luidt Ziggo Sport nu het nieuwe sportseizoen in met een opvolger. Het toepasselijke thema is ‘Rematch’.

Credits

Creatie: Ziggo Sport en J. Walter Thompson

Doelstelling

Abonnees werven met de diversitieit aan topsport die Ziggo Sport uitzendt.

Uitwerking

Ziggo Sport zendt de ene topwedstrijd na de andere uit. Dat is de boodschap van de nieuwe commercial met Max Verstappen en Ruud Gullit. In navolging van hun onderlinge wedstrijdjes in de vorige commercial gaan ze er ook dit keer weer stevig tegenaan. Ditmaal met verschillende sporten.

In harde overgangen zien we de twee hoofdrolspelers hardlopen, golfen, tennissen en basketballen, als bewijs voor de grote diversiteit aan sportwedstrijden die Ziggo Sport uitzendt. Maar steeds als Ruud denkt dat hij aan de winnende hand is, komt Max met een verrassing op de proppen.

Oordeel

We kennen de strijdlust nog van Max en Ruud uit de commercial van vorig jaar. Heel goed dat dezelfde grappige stijl wordt aangehouden voor de vervolgcommercial. Dat zorgt direct voor herkenbaarheid. De eerste keer dat ik deze commercial voorbij zag komen op tv dacht ik meteen: “Ah, daar zijn ze weer!”. Missie geslaagd dus.

“De nieuwe commercial is inhoudelijk nog sterker dan de eerste variant”

Eigenlijk vind ik de nieuwe commercial inhoudelijk nog sterker dan de eerste variant. Ditmaal gaat het namelijk daadwerkelijk over sporten die Ziggo Sport uitzendt. En zo breidt de communicatieboodschap zich verder uit: 1) Je ziet op Ziggo Sport topvoetbal en Formule 1 (met Ruud Gullit als voetbalanalist en Max Verstappen als coureur). 2) Ook voor golf, tennis en basketbal zit je goed bij deze zender.

Ook leuk dat de sportwedstrijdjes tussen Max en Ruud nu steeds meer op een over-the-top-manier worden gevoerd. Nadat het vrij rustig begint met hardlopen, wordt het met golf, tennis en basketbal behoorlijk spectaculair. Dat maakt van de hoofdrolspelers een soort superhelden en biedt zeker mogelijkheden voor een vervolgcampagne. Ik ben dan ook benieuwd naar de commercial van volgend jaar!

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief