ReclameReview: Pepsi MAX (#fortheloveofit)

26 februari 2020, 14:00

Een nieuw jaar, een nieuwe voetbalcommercial van Pepsi. In de 2020-editie zijn Messi, Salah, Pogba en Sterling de hoofdrolspelers. Zij proberen elkaar in deze supersnelle commercial het laatste blikje Pepsi MAX afhandig te maken.

Credits

Agency: AMV BBDO, Londen Creative Director: Alex Grieve

Creatives: David Westland, Jeremy Tribe

Agency Producer: Yvonne Chalkley

Production Company: Caviar

Director: Henry Schofield

Editorial: Final Cut

Post production: Electric Theatre Collective

Sound Design & Mix: Adam Smyth, Will Cohen/ String and Tins

Music Supervision: Mr Pape

Doelstelling

Pepsi als sponsor van de Champions League neerzetten als hét colamerk voor voetbalfans.

Uitwerking

Leo Messi en Mohamed Salah deden al eerder mee in een voetbalcommercial van Pepsi, dit jaar zien we ook Paul Pogba en Raheem Sterling hun vaardigheden tonen in de strijd om het laatste blikje Pepsi MAX.

Natalia Filippociants, vice president marketing global beverages bij PepsiCo, zegt in het persbericht: “We kijken er zo naar uit om deze campagne te lanceren. We hebben enkele van de beste voetbalspelers geselecteerd, hun culturele invloeden van het veld gehaald en ze in onconventionele en onverwachte situaties gebracht waardoor er enorm veel gelachen is op de set. Ons doel was om te spelen met de energie van de advertentie en om mensen te vermaken.”

Oordeel

Wat een audiovisueel hoogstandje is deze commercial! Je ziet en hoort van alles, waardoor je hem eigenlijk vaker moet zien om de details goed op te pikken. Deze stijl is uiteraard wel helemaal van nu en zal daardoor zeker millennials aanspreken. Mensen vermaken was het doel en dat lijkt me wel bereikt hiermee.

Zit er ook nog een diepere boodschap achter? Natuurlijk niet. Pepsi wil zo goed mogelijk gebruikmaken van de endorsementdeals die zij hebben gesloten met deze beroemde voetballers, dus het moet dan ook allemaal draaien om de voetballers. En dat doet het.

Wat ze wel goed doen, is continu ervoor zorgen dat er iets van Pepsi MAX in beeld is. Anders zou je zomaar kunnen denken dat het een commercial is van een andere grote voetbalsponsor. Wat ook direct weer het grote minpunt is van deze commercial. Is het echt heel onderscheidend? Nee.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!