ReclameReview: Oxxio
Oxxio heeft een nieuwe pay-off: ‘Superslim. Supervoordelig.’ In deze nieuwe campagne introduceert de energie-aanbieder twee 3D-karakters die deze merkwaarden uitdragen.
Credits
BETROKKEN BUREAUS:
KOKORO Amsterdam, Redrum, Blue Mango, Mindshare, TamTam, Firm, Het PR bureau.
VERANTWOORDELIJK BIJ OXXIO:
Freddy Verweij, Martijn Verschoor, Jolanda Ravenek, Ellen van Roij, Yvette van Hellemondt.
VERANTWOORDELIJK BIJ BUREAU:
Concept: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Client service director: Frieda Ulsamer de Waard
Account manager: Karin van Dalen
Producer: Niels Scheide
VERANTWOORDELIJK BIJ REDRUM:
Film en 3D productie: Redrum
Regisseur: Ed van Hout
Muziek compositie: Big Orange / Jos Jansen
Voice-over opname: Loudness / Jaap Waaijer
Voice-over: Bettina Holwerda
De doelstelling
Millennials laten overstappen naar Oxxio.
De uitwerking
Met de pay-off – Superslim. Supervoordelig. – zet Oxxio zich neer als sympathieke prijsvechter met een slimme app. Door gebruik te maken van innovatieve technologie heeft de klant alle inzicht- en servicetools in de app. En natuurlijk een lage prijs. Met deze campagne introduceert Oxxio twee nieuwe 3D-merkkarakters die superslim en supervoordelig vertegenwoordigen in alle communicatie. Zij moeten zorgen voor sterke herkenbaarheid en onderscheid.
Het oordeel
Heel even dacht ik dat de geanimeerde Lotto-ballen weer terug waren op tv. Maar ik moet toegeven dat ze best passen bij Oxxio. Zelf dacht ik meteen dat het de twee o’s uit de merknaam waren, maar of dat zo is, weet ik niet.
Wel bijzonder trouwens dat van het staafdiagram aan het begin maar een kwart overblijft en dat de kosten toch maar dalen van €150 naar €102… Ach ja, de beeldvorming is duidelijk: Oxxio zet het zwaard in de energiekosten en de klant profiteert. En dan krijg je ook nog eens een app waarmee je precies kunt zien hoe het met je energieverbruik gesteld is. Dat komt er wat mij betreft wel duidelijk uit in deze commercial.
De 3D-karakters zijn wel heel erg aanwezig natuurlijk, want het is een introductiecommercial. Het zal dan ook niet lang duren voordat consumenten deze karakters automatisch aan Oxxio koppelen. Nu maar hopen voor Oxxio dat de gebruikte argumenten ook goed genoeg zijn om mensen te laten overstappen.
Mijn ervaring is dat Oxxio mooie dingen roept en reclames er ook dikwijls goed uitzien, maar dat nooit waarmaakt. Hun dienstverlening is erg slecht. Ik heb echt hele slechte ervaringen. Bij je energiecontract krijg je zogenaamd een gratis iPad. In werkelijkheid worden je vaste leveringskosten verhoogt en betaal je gedurende je contractaperiode de iPad dik en dwars uit eigen zak.
Kortom, ook nu weer mooie reclame maar trap er niet in!
Ik ben zeer ontevreden overgestapt en heb Oxxio gelukkig verlaten. Ik wens namelijk NIET met “je” aangesproken te worden. Heb ik met de betrokkenen geknikkerd of zo?! Opsodemieteren.