Met een virtuele persconferentie opende de Postbank gistermiddag de Postbank Bizznizz lounge in het Habbo Hotel, de virtuele wereld voor tieners. Na een korte inleiding door Emiel Begthel, directeur Marketing van de Postbank, konden de Habbo’s chatten met Sascha Visser, acteur en de populaire runner up van het tv-programma ‘So you wanna be a popstar’.
Beghtel vertelt hoe de Postbank vorig jaar al een tijdelijke bizznizz-lounge in het Habbo Hotel had geopend. In twee maanden tijd wisselden meer dan 350.000 Habbo’s daar tips uit over het opzetten van een eigen bizznizz. Dat succes was een reden om de Bizznizz lounge nu een vaster karakter te geven. Volgens Begthel zijn de jongeren in het Habbo Hotel sociaal actief en ondernemend, precies de doelgroep waarvoor het Bizznizz-programma is ontwikkeld. Met dit programma wil de Postbank jongeren leren verantwoord en slim met hun geld om te gaan door een bedrijf op te zetten en de kosten en inkomsten daarvan in de gaten te houden met hun Easy Blue rekening. In de permanente Bizznizz lounge in het Habbo Hotel zullen de komende tijd diverse activiteiten worden georganiseerd.
Habbowood
Zo zal de Postbank het Habbo-evenement Habbowood sponsoren en een Bizznizz beurs organiseren. Hier kunnen Habbo’s met hun eigen expostand de vloer op en maken ze kans op verschillende prijzen. Begthel verwoordt de doelen van de aanwezigheid van de Postbank als volgt: “Het belangrijkste is de zichtbaarheid bij de jongeren. Voorop staat dat wij het belangrijk vinden om jongeren bewust met geld om te leren gaan. En Habbo Hotel brengt ons in contact met jongeren”
Na de besloten persconferentie voor de RL pers en de lokale Habbo-pers van fansites als habbster.nl, habbosky en habbopaper.nl was het tijd voor de chat met acteur en zanger Sascha Visser waarvoor tientallen Habbo’s al ongedurig stonden te wachten op de gang. Visser deed verwoede pogingen om alle fans te woord te staan en de Bizznizz lounge bij de enthousiaste Habbo’s onder de aandacht te brengen, maar slaagde daar niet altijd in omdat zijn enthousiaste fans hem over van alles ondervroegen. De persconferentie en de chat waren live te volgen op Habbo radio.