Postbank ontevreden over ingekochte data

Postbank ontevreden over ingekochte data
, RIFF

Maarten van den Bosch, directeur callcenters van Postbank, vertelt in het Financieele Dagblad dat ingekochte data vaak niet klopt “We hebben gemerkt dat de informatie vaak niet klopt waardoor misverstanden ontstaan”.

Naar mate er meer verschillende bestanden worden gekoppeld wordt de foutkans groter, wat kan resulteren in vervelende gesprekken wanneer er sprake is van een scheiding of overlijden.

Postbank geeft daarom tijdens inbound gesprekken meer verantwoordelijkheid aan de medewerkers: “Als je tijdens het telefoongesprek op de achtergrond de kinderen hoort spelen, bied je bijvoorbeeld een pennyrekening aan.” Deze gegevens worden niet opgeslagen om de data te actualiseren.

Net als veel andere bedrijven met een telefonische service ingang probeert Postbank de omzet van de callcenters te verhogen door naast het verstrekken van informatie actief producten aan te bieden die goed passen bij de klant.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Dat geldt niet alleen voor data voor call-centers. Ik gooi net een minuut geleden een brief van de Dierenloterij weg die geadresseerd was aan iemand die ik niet ken, die zou wonen op nummer 3-B, terwijl ik op nummer 3 woon en 3-B niet eens bestaat. De postcode en woonplaats waren trouwens wel goed...

    geplaatst op
  • I speak to dead people.......

    I share their concerns. Not only because many of the callcenters have incorrect information, but I have no idea how to update it or remove it from their stuipd databases. This links nicely to the story about 75% of US pop getting their names OUT of callcenter databases


    http://www.techweb.com/wire/networking/177100168;jsessionid=0VCR4PVBSCTY4QSNDBCCKH0CJUMEKJVN

    hmmm, worrying for usa telemarketeers


    3 Out Of 4 Block Telemarketing Calls
    By Gregg Keizer, TechWeb News
    January 13, 2006 (12:08 PM EST)
    URL: http://www.techweb.com/wire/177100168


    Three out of four adult Americans say they've signed up for the Federal Trade Commission's Do-Not-Call Registry, and are receiving fewer telemarketing calls because of the block, a national pollster said Thursday.

    According to the Harris Interactive survey, 76 percent of all U.S. adults say that they've signed up at the registry, with a solid majority of those claiming that although they're still getting some unwanted calls, they're getting far fewer than before. Overall, more than 90 percent who have registered say they've experienced some kind of drop in calls.

    The Do-Not-Call Registry went live in June 2003 and registered more than 10 million numbers in the its first weekend. Since then, the percentage of Americans who have registered has steadily climbed, from 32 percent in September 2003 and 57 percent in January 2004 to the current 76 percent.

    While there was once talk of instituting something similar for e-mail--a so-called "Do-Not-Spam" list--the FTC has told Congress that a copycat program wouldn't stymie spam.

    Consumers can sign up with the registry at this FTC-sponsored site.

    geplaatst op
  • Ik ben zeer benieuwd om welke informatie het precies gaat. NAW-gegevens? Extra kenmerken per huishouden/consument?
    Daarnaast kun je je natuurlijk afvragen hoe oud deze gegevens zijn. Wie een jaar geleden heeft aangegeven wel informatie te willen ontvangen over hypotheken, is inmiddels al voorzien. Dan speelt recency een belangrijke rol.
    Daarnaast moet de keuze van informatie m.i. niet bepaald worden door het TM-bureau. Dat moet de opdrachtgever ism een datalaverancier doen.

    geplaatst op
  • Het actief bestandsvervuilen begint zijn vruchtren af te werpen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.