Positioneren als online casino #spon
Voor een online casino is het de afgelopen jaren een rare tijd gebleken. Dit heeft te maken met de steeds weer terugkerende discussie van het wel of niet legaliseren van deze branche. De grote vraag in de Eerste- en Tweede Kamer blijkt te zijn: “hoe kunnen wij deze branche verantwoord openen op zo’n manier dat wij er ook nog eens bij gebaat zijn?” Wanneer dat vraagstuk in de komende periode beantwoordt wordt, is het aan de aanbieders van online kansspelen om zichzelf op een juiste manier te positioneren in de markt.
Noot: dit artikel is ingezonden door Betsson en staat los van de redactionele content op Marketingfacts.nl.
Rekening houden met wet- en regelgeving
Voordat er een positie in de markt vergaard kan worden, is het zaak de wet- en regelgeving onder de loep te nemen. Op dit moment (13 juli 2017) is het in Nederland nog verboden online kansspelen aan te bieden en deze te richten op Nederlandse spelers. Zo mag de domeinnaam niet eindigen op de Nederlandse .nl-extensie, mogen er geen typisch Nederlandse benamingen in de naam van de website of spellen zitten en mag de betalingsmogelijkheid met iDeal niet beschikbaar zijn voor spelers, aangezien dit een Nederlandse betalingsvorm is.
Wanneer de online kansspelmarkt wordt opengegooid voor Nederlandse organisaties, is het zaak eerst een licentie aan te schaffen via de Kansspelautoriteiten. Dan is de organisatie gemachtigd om de kansspelen aan te bieden bij Nederlandse spelers. Er is gekozen voor een belastingtarief van 29 procent voor zowel de spelers als de organisaties. Zo verdient de overheid er ook nog een aardig zakcentje aan, want er wordt ingeschat dat de overheid 45 miljoen eurp aan belastinggelden is misgelopen.
Focus op een niche
Ben je als organisatie van plan om een online casino op te zetten? Dan is het aan te raden om vooraf een doelgroep te bepalen. Jongeren zullen bijvoorbeeld veel meer gericht zijn op het inzetten met kleinere bedragen, terwijl er ook een platform neer kan worden gezet voor professionele spelers. Hierbij gaat het voornamelijk om de service die geboden wordt. Met een duidelijke boodschap naar de buitenwereld kunnen de gewenste spelers aangetrokken worden.
Als de doelgroep eenmaal bepaald is, kan er aan de hand hiervan ook een marketingstrategie worden ontwikkeld. Bij jongeren is het bijvoorbeeld zo dat zij veel producten, maar ook zeker diensten, met elkaar vergelijken. Deze vergelijkingssites kunnen benaderd worden voor een samenwerking of middels influencer marketing de doelstellingen behalen. Dit laatste is nog wel een dingetje, want er worden de afgelopen jaren steeds meer bekende personen ingeschakeld om een doelgroep te bereiken. Er wordt gezorgd dat iemand zichzelf herkent in de blogger of vlogger en zodoende ‘dichtbij’ staan. Een aankoop of de beslissing van een aankoop kan in dit proces sterk worden beïnvloed.
Draag bij aan maatschappelijk belang
In Nederland worden belastinggelden die verkregen worden uit de kansspelbranche voor een deel weggegeven aan goede doelen. Uit de markt van loterijen bijvoorbeeld; hier wordt ieder jaar zo’n 850 miljoen euro aan belasting opbrengsten geïnd door de goede doelen. In de politieke sferen zijn ze echter bang dat het maatschappelijke belang van gokken zal verdwijnen bij het toetreden van online casino’s aangezien de grote multinationals achter de organisaties geen waarde hechten aan de Nederlandse goede doelen.
Wanneer een online casino een bijdrage levert aan de schenking van belastinggelden aan goede doelen zal er ook op maatschappelijk gebied een bijdrage worden geleverd. Als collectief, met een aantal partijen, kan hiernaar gestreefd worden.
loans no credit
payday loans no credit
payday loans online no credit check
loans for bad credit
payday loans no credit
vegas casino games
new usa online casinos 2017
online casino real money
casino g
us online casinos
casinos in us
play slots for real money
real money online
usa online slots real money
casino casino
biggest no deposit welcome bonus
aol games free casino
casino games real money
play casino games online
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!