Popups irritanter dan spam
Pop-up reclame veroorzaakt net zo veel irritatie als spam. Dit onverwachte nevenresultaat blijkt uit onderzoek van de Association of National Advertisers en de American Association of Advertising Agencies naar de problemen en ergernis rond spam.
Terwijl 40 procent van de ondervraagden zei kwaad te zijn over ongevraagde e-mail en 58 procent woedend, bleek 32 procent zich kwaad te maken over pop-ups en 64 procent woedend.
TV-reclame
Uit onderzoek van PlanetFeedBack kwam naar voren dat 60 procent van de ondervraagden pop-up reclame zelfs irritanter vond dan spam. Bovendien legde dit onderzoek een verband bloot tussen irritatie over spam en ergernis over tv-commercials. Van de respondenten die minder dan 5 spam berichten per dag ontvingen zei 40 procent zich te ergeren aan tv-reclame, terwijl van degenen die meer dan 50 ongevraagde e-mails ontvingen 54 procent tv-commercials irritant vond.
Aardig detail, terwijl ik het artikel op managersonline.nl over popups aan het lezen was verscheen de advertentie van Achmea op het scherm. Hoezo timing?
Bron:
Oorspronkelijke bron:
Advertising Age p. 1 en 21, 3/4 p.