Podcast: Zo maak je meer impact met online teksten
Vanaf je strandbedje of onderweg naar kantoor meer leren over het schrijven van goede teksten, neuromarketing en conversie optimalisatie? Luister dan de nieuwe podcast van Studio Beeckestijn.
Vakexperts Martin van Kranenburg en Wim van der Mark vertellen hoe je meer impact kan maken met online teksten. Hoe schrijf je betere online teksten? En met welke slimme tips maak je meer impact? Martin van Kranenburg en Wim van der Mark nemen je mee in de wereld van tekst, neuromarketing en conversie optimalisatie.
Beide heren hebben hun sporen in het vakgebied verdiend. Martin als veelgevraagd spreker op het gebied van conversie, personalisatie en neuromarketing. En Wim als auteur van meerdere bestsellers op het gebied van interactieve communicatie.
Wat is belangrijker; design of tekst?
Vaak word je door visueel beeld naar een bericht of artikel getrokken, dus is dat dan niet veel belangrijker dan tekst? In de podcast leggen Martin en Wim je meer uit over de waarde van design en tekst. Daarbij leggen ze je ook uit hoe jij beeld zo in kunt zetten dat je lezers precies de richting op laat kijken die jij wilt en hoe je met tekst inspeelt op emoties.
Laat het resultaat zien
In de podcast delen Martin en Wim met je hoe belangrijk koppen kunnen zijn als ze goed geschreven zijn. Hierbij geven ze je de tip om in de kop terug te laten komen wat het resultaat van een product is. Met een mooi voorbeeld laten ze zien hoeveel verschil een goede kop kan maken.
Herkenning
Het wordt bestempeld als een magisch woord; herkenning. Jij, als schrijver, hoeft je niet te herkennen in je website of teksten, maar de lezer moet zich herkennen. Je moet opschrijven wat de klant wil horen. In de podcast wordt een simpele tip gedeeld waardoor je al een grote aanpassing kunt doen op je website, waardoor lezers zich meer gaan herkennen in je teksten.
40% van het succes van goede teksten zit in de voorbereiding
Goede voorbereiding voor je teksten is een enorm groot punt als het gaat om het succes. Hoe bereid je een tekst goed voor en welke vragen moet je jezelf stellen voordat je begint te schrijven?
Leer van succesvolle marketeers
In de podcast worden waardevolle tips met je gedeeld over wat succesvolle bedrijven en marketeers doen, om hun website succesvol te maken en de hoogste conversie te behalen.
Als je er voor iedereen bent, ben je er voor niemand
Veel mensen willen het liefst iedereen bedienen, maar vaak werkt dat je juist tegen. Het maken van een keuze in de doelgroep en weten wie je aanspreekt is erg belangrijk. Wil je er wel voor meerdere doelgroepen zijn? Luister dan de podcast om te horen hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Wees transparant en oprecht
Vaak kun je in teksten mooi inspelen op schaarste of exclusiviteit, waardoor mensen eerder geneigd zijn om bijvoorbeeld een aankoop te doen. Wat hierin wel belangrijk is, is dat je eerlijk bent tegenover je klanten. Zodra klanten erachter komen dat iets helemaal niet schaars of exclusief was, ben je het vertrouwen kwijt.
Wat moet je wel doen en niet doen
Afsluitend van de podcast delen Martin en Wim beide nog een aantal waardevolle tips met je. Daarbij delen ze ook wat sterke woorden zijn en welke zwakke woorden je beter kunt vermijden.
Na het luisteren van de podcast:
- Schrijf je betere teksten
- Weet je hoe je jouw teksten optimaliseert
- Ben je geïnspireerd door het aanstekelijke enthousiasme van Martin & Wim
Luister naar de podcast via Spotify ›
Of luister via een ander podcast platform ›
Make impact
Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen