Podcast: de haat-liefdeverhouding van Danielle Guirguis met film

20 juni 2020, 07:00

Daniëlle Guirguis produceert commercials, films en documentaires. Wat drijft haar? Waarom heet haar bedrijf Smarthouse? Hoe dealt ze met de lockdown? Waarom was ze jurylid bij het reclamefestival Lynx in Dubai (niet omdat ze veel verstand van films heeft)? Het zit allemaal in deze nieuwe aflevering van De Namarama Show.

Filmproducent Daniëlle Guirguis heeft een toffe bedrijfsnaam, namelijk: Smarthouse. Je zou kunnen redeneren dat het een vrij gewone naam is totdat je de descriptor ziet: arthouse advertising & indie films. Guirguis geeft een unieke draai aan het maken van commercials en is ook producent van speelfilms en documentaires. Ze is producent van de in Chili opgenomen La Holandesa, een film genomineerd voor een Gouden Kalf in de categorieën Beste Film & Beste Actrice. Daarnaast heeft ze ook nog een videoproductiehuis opgericht die de familie compleet maakt: Smart-S (zeg dat maar eens hardop).

Films maken zoals we dat deden is nu even geen optie meer

Maar films maken zoals we dat deden is nu even geen optie meer. Dan is het interessant om te horen hoe Guirguis de nabije toekomst van de film ziet. Zo is ze samen met een groep vooraanstaande producenten uit heel Europa bezig om oplossingen daarvoor te bedenken.

Verder onthult ze de échte reden waarom ze was uitgenodigd als jurylid voor het Lynx reclamefestival in Dubai. Wat is het grote verschil tussen reclames in het Westen en in de Arabische wereld? En wat heb je ervoor nodig om een speelfilm van de grond te krijgen in Nederland? En waar komt die naam Guirguis eigenlijk vandaan?

Veel plezier met deze nieuwe aflevering van De Namarama Show.

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief