(Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

27 november 2020, 13:47

Erik de Graaf is een Nederlandse striptekenaar, illustrator en grafisch ontwerper. Hij weet ook heel veel van branding. Reden om hem te vragen voor de Namarama-podcast.

Ik ontmoette De Graaf bij brandingbureau Millford waar hij creatief directeur is. Daar ontdekte ik dat hij niet alleen een kei in branding is, hij maakt ook hele bijzondere strips.

Hoewel hij al van jongsafaan tekende, begon hij pas na zijn veertigste met het maken van strips. Nadat hij een periode thuiszat als gevolg van een burn-out, begon De Graaf met een serie stripverhalen die gebaseerd waren op zijn jeugdherinneringen. Ook wel graphic novels genoemd, omdat het meer strips voor volwassenen zijn.

Bijzondere titels

De strips zijn kenmerkend door de klare lijn die De Graaf tekent. Maar wat me echt opviel waren de bijzondere titels van zijn werk, die net zo helder zijn als zijn tekeningen. ‘Verbleekte herinneringen’ en ‘Gekleurd verleden’ in boekvorm en het derde deel, ‘Gevonden verleden’. Dit jaar, dat in het teken van WOII staat, geeft uitgeverij Dupuis zijn oorlogsverhalen uit: ‘Scherven’ en ‘Litttekens’.

Ook hebben we het uiteraard over branding. Hoe maak je nou van een naam een beeldmerk. Waar moet je op letten? Wat maakt een logo nou een bijzonder logo?

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief