Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De marketeer als perfecte strateeg

Marketeers moeten de ambassadeurs van creativiteit zijn binnen de organisatie. Zeker in een tijd waarin AI steeds belangrijker wordt en steeds meer organisaties AI inzetten als creatief hulpmiddel.

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

Grenzeloos geloof in product verlamt B2B-marketeer

'B2B Marketeers zouden Coca-Cola op de markt zou brengen als 'bruin, bruisend en zoet, 98% bewezen effectief tegen dorst'. Er…

Creatief marketeer wordt je in drie stappen

Ga wandelen, praat onzin of plaats jezelf in een weinig alledaagse omgeving en het gaat stromen.Marketing is creativiteit en de…

Nekt thuiswerken het creatieve marketingproces?

Ken je dat verhaal van de chemie die in je marketingteam ontstond via Teams?Thuiswerken. Hoera. We mogen/moeten weer meer door de lockdown die…

Dingen waarvan we niet weten, dat we ze niet weten

Waarom je altijd een boekje bij je moet hebben als je gaat golvenDie momenten, waarvan je niet weet hoe ze…

Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Marketing is art maar ook een craft’

De beste marketingconcepten centreren zich rond een productThecla Schaeffer is momenteel eindbaas marketing bij Tony's Chocolonely. Ze deed veel ervaring…

AH en KFC: Emotie is de magie van je merkstrategie

Goed creatief werk kan je kippenvel geven of je laten lachen.Validators heeft recentelijk samen met de MarketingTribune onderzoek gedaan naar…

Creativiteit in crisistijd

Heerlijke films: We lichten de top vijf van de twintig meest creatieve en effectieve reclamecampagnes uitData analytics en brand consulting-bedrijf…

B2B-merken kleunen mis met rationele advertenties

B2B-marketeers denken dat hun klanten geobsedeerd zijn door specificaties, prijzen en dus objectieve beslissingen nemenDriekwart van de B2B-merken slaagt er…

(Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

Erik de Graaf is een Nederlandse striptekenaar, illustrator en grafisch ontwerper. Hij weet ook heel veel van branding. Reden om…

De beste ideeën komen niet alleen in bed, bad of bus, maar ook achter je beeldscherm

Een sociaalpsychologische blik op creativiteitRecente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate…