Otto.nl blijft blunderen

Otto.nl blijft blunderen
, Dimmle
@andersfloor

Prutsers zijn het. Noobs. Amateurs. Nog geen week na alle heisa over de manier waarop Otto.nl heeft lopen rotzooien met te goedkope TV’s op zijn website, staat er nu een kostenloze hogedrukreiniger te koop. Of, eh, te afhaal. Of hoe je het wilt noemen. Ik mag hopen dat de postorderaar orde op zaken weet te stellen voordat de kerstperiode aanbreekt. (via Nu.nl)

Update 20:38
Ik denk dat er een paar ontslagen gaan vallen.
Ketting: kosteloos
Glassteen-ketting: kosteloos
Ketting: kosteloos
Kogelketting: kosteloos
T-shirt Tom Tailor: kosteloos
Stretchbroek BERTO LUCCI: kosteloos
Pullover, ARIZONA: kosteloos
Knuffelzachte ligmat: kosteloos
3 paar damesanklets, Adidas: kostenloos
five-pocketsjeans, TOGETHER: kosteloos


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 31 reacties op dit artikel

  • Haha, gaat goed daar. In ieder geval maar weer geprobeerd. Ben benieuwd of ik nu wel een mannetje ben en niet weer automatisch lid van de nieuwsbrief ben geworden (terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat niet te willen)...

    geplaatst op
  • @Anders & Barry: Volgens mij staat er in de link naar de Otto-site met de hogedrukreiniger iets van een SessionID. Als ik namelijk in het winkelwagentje kijk, zie ik de adresgegevens van B. Kampstra uit Drachten...

    geplaatst op
  • Volgens is er meer fout als ik de link open krijg ik zo de adres gegevens van Barry Kamstra uit Drachten.

    geplaatst op
  • Zelfde verhaal hier! Barry, je hebt toch niet toevallig ook een riemenset voor 5,99 euro besteld? Als ik een paar keer op wat buttons klik dan krijg ik zelfs historische bestellingen te zien. Gaat lekker daar bij Otto ;-)

    geplaatst op
  • Die riemenset heb ik voor barry besteld

    geplaatst op
  • Lol :-) Wat een heerlijk systeem. Deutsche grundlichkeit heet dat he. Ik heb de sessie-id uit de url in het artikel gesloopt, volgens mij kan Barry Kamstra uit Drachten nou weer rustig slapen.

    Rustiger dan Otto in ieder geval

    geplaatst op
  • Hmmm, maar hoe komt nu een sessie-id van Barry Kamstra uit Drachten in de sessie-id van Anders Floor te zitten? Tipje vanuit Drachten misschien? ;-)

    Voor het archief toch maar een paar plaatjes bewaard:



    Enne Barry, ik heb nog een paar leuke speeltjes voor je besteld. Priceless! ;-)

    geplaatst op
  • Toch nog even een screenshotje gemaakt:



    Wel apart. Barry volgt de link in bovenstaand artikel, logt in en voila, iedereen die na hem dezelfde link volgt kan namens Barry bestellen. Lekker handig voor de mensen die een link naar een mooi Otto-artikel willen plaatsen op hun weblog of doormailen naar hun vrienden.

    Ik heb het wel eens veiliger gezien.

    Een stuk veiliger.

    geplaatst op
  • Prutsers en amateurs inderdaad.
    Ben benieuwd hoe ze dit weer recht gaan lullen.

    geplaatst op
  • Lekkere prutsers daaro bij otto.

    geplaatst op
  • 'Levertijd 3 weken': dat is balen zeg. Volgens mij heeft iedereen het apparaat besteld.

    Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat met zoveel traffic van bijvoorbeeld nu.nl komen er nergens bellen gaan rinkelen bij Otto. Laat staan doordat er op een dag 1.000 hogedrukreinigers worden verkocht en de omzet 0 blijft.

    geplaatst op
  • Overigens, het leuke is nou natuurlijk dat Otto de prijs niet zomaar 1-2-3 kan wijzigen. Immers, als ze de prijs nu wel binnen een paar uur of een dag zouden aanpassen, zeggen al die TV-kopers straks in de rechtzaal natuurlijk dat Otto dat heeft verzuimd toen het om hun televisie ging. Best kans dat de rechter ze daarom in het gelijk zou kunnen stellen. Met 2700 TV's heb je het dan over een schadepost van een kwart miljoen.

    Lekkere spagaat dus voor Otto. Moeten ze de hogedrukreiniger noodgedwongen nog dagenlang voor nul euro op de site laten staan.

    Maar ja, moet je maar niet zo lopen klungelen.

    geplaatst op
  • Rare jongens, die Ottomanen. Otto heeft dat ding zojuist van de website verwijderd. Dan ben ik toch wel benieuwd hoe ze tegenover de rechter willen gaan volhouden dat het bij de TV vijf dagen moest duren.

    geplaatst op
  • Hmm, lekker is dit. Volgens mijn inbox heb ik nu 6 bestellingen gedaan, varierend van een riemenset tot een (zeer groot) aantal gratis hogedrukreinigers. De volgende keer plaats ik een Affiliates.nl link en wordt ik slapend rijk... Als ze nu de hoge druk reinigers leveren, wil ik de riemenset ook wel betalen..

    geplaatst op
  • Ook leuk: Als je nu zoekt op hogedruk, krijg je "Geen zoekresultaat voor snelkookpannen". Tsja, die dingen hebben ook een hogedruk ;-)

    @Anders: En afgezien van feit dat ze nu deze aanbieding heel snel van de site kunnen halen, waren er twee versies van de algemene voorwaarden in omloop en waren de voorwaarden niet te downloaden. (zie webwereld.) Wordt een mooie rechtszaak.

    Die beveiligingslek is inderdaad een aardig risico. Maar waar had jij die link zelf vandaan?

    geplaatst op
  • Ik ging naar Otto.nl en kopieerde de link gewoon uit de adresbalk toen ik op de pagina van de betreffende hogedrukreiniger stond. Blijkbaar is dat bij Otti inderdaad een beveiligingsrisico.

    Ik zet zelf overigens mijn twijfels bij het verhaal over die algemene voorwaarden. Er lijkt mij voldoende jurisprudentie te vinden waarbij algemene voorwaarden op sites als geldig is aanvaard door de rechter terwijl ze niet specifiek ter download waren aangeboden. Hoeveel duidelijker dan dit zou je het anders moeten doen? Ik denk dat meneer Ras op Webwereld veel te ver doordraaft.

    geplaatst op
  • Je kunt je website zwart kleuren maar dit werkt echt!
    Kortom, dit keer wel een nieuwe vorm van branding!

    Otto.nl is voor mij dé website van 2006.

    geplaatst op
  • Hmm. Tom Tailor t-shirt, daar staat kostenlos bij. Eenmaal in het winkelwagentje zie je bovenaan de pagina 1 artikel 0,00 staan. Maar als ik dan klik op het winkelwagentje, is ie toch weer 13,50. Zou kostenlos misschien onbetaalbaar betekenen?

    geplaatst op
  • jee, weer alle fun gemist:(

    geplaatst op
  • Wie wil er uberhaupt bij Otto kopen? Wat mij betreft ben je dan ver heen....

    geplaatst op
  • Als ik nu een artikel zoek dat kostenloos is via uitgebreid zoeken -> te besteden bedrag, dan krijg ik als resultaat:

    "Geen zoekresultaat voor 1 Euro bis 1000000 Euro".

    ..... ik begrijp die commotie niet over die gratis producten. Alles wat je wil betalen is ook onbetaalbaar.

    (p.s. werkt ook niet van 1 tot 100 euro en ga zo maar door)

    geplaatst op
  • Zoeken op 'televisie' levert in eerste instantie een pagina op met 11 items die kosteloos zijn, maar zonder afbeelding en niet doorklikbaar, en 1 tv-rek.

    Sorteren op prijs werkt niet, de volgorde blijft willekeurig. De kosteloze items zijn daarna wel verdwenen.

    Zoeken op 'televisie' van 0 tot 100 euro levert gewoon weer alle televisies op.

    Verder heb ik geen idee wat je hier nu gratis krijgt: "TV-kastje + gratis erbij! Der Satz Zweit-Griffe".

    Wat een baggerzooi...

    geplaatst op
  • Klanten van postorderbedrijf Otto volharden in hun eis dat het bedrijf ze een breedbeeldtelevisie levert voor 99 euro. Ze hebben zich verenigd in de stichting Postwanorder, die een advocaat op Otto heeft afgestuurd (via: NU.nl).

    geplaatst op
  • Ook ik heb een tv besteld bij Otto, we zijn nu een aantal maanden verder ook ik heb me ingeschreven bij de stichting om de tv te voorschijn te halen.

    De raak is intussen al bij de rechter geweest en sinds 17 januari heb ik zelf een beetje gespit in het web over dit onderwerp.
    Er kwam voor mij een hoop informatie vrij, Otto blundert keer op keer, en mag wel eens een keer bloedde voor zijn fouten, onder het spreekwoord van je fouten kan je leren. Ook zijn er in het begin stadia TV’s besteld per stuk door particulieren en die zijn afgeleverd met de 24uur service van Otto.nl. Ik betwijfel of dit een foutje is van de webwinkel, ik zal mij nader uitleggen:
    Otto heeft in eerste instantie de LCD TV aangeboden voor 99,90 ( hieruit zou je op de eerste dag kunnen op maken dat dit een “fout zou zijn” MAAR op het moment dat zij hier lucht van krijgen hadden ze de site aan kunnen passen, met de huidige technieken is dit is pak em beet 30 minuten verwerk tot 1 uur. Ga mij niet vertellen dat er maar 1 PC in heel Otto.nl / Otto bedrijf staat die dat maar kan, want een bedrijf die x mensen heeft en x web”filialen” heeft in de wereld zullen er geheid meerdere pc’s moeten zijn. Dit terzijde, zij zijn gaan vergaderen, en wat in eerste instantie een fout moest zijn is omgebogen naar een Marketingstunt in mijn ogen, want nadat het bij Otto bekend werd, is namelijk WEL de prijs gewijzigd naar 99euro. Dit konde ze dus wel op snelheid. Door dat het verhaal verspreid is en na 1 week uiteindelijk in de media kwam en Otto verwachte dat ze een stroom aan mensen zou krijgen op deze aanbieding hebben ze in paar minuten tijd de prijs aangepast op de website zo dat nadat de pers dit gezien had niet meer mogelijk was het betreffende product te bestellen. Nu vind iedereen het zo ontzettend dom dat er een rechtzaak is om iets wat nooit gaat komen, maar dit is in de huidige tijdperken met internet en post ( e-mail) te verzenden naar andere wereld delen in een fractie van een seconde ONDENKBAAR. Deze stunt die gratis (negatieve) publiciteit moest opleveren uitgelopen en dreigt een koste post van enkele miljoenen voor dit bedrijf te worden. Dus waar beroepen zij zich op: op de AV van het bedrijf die barst van de taal fouten, zeker geen spellings controle ofzo? Vervolgens schijnt er nog een te zijn maar beide zijn niet toonbaar gemaakt aan de clienten van Otto dus daar kan je je makkelijk op beroepen en ook wederom niet serieus genomen hoeven te woorden genomen. Ook zijn AV nooit boven de wet gelegd en hoeven ze ook maar niet te verwachten hiermee weg te komen.
    Dus gaat Otto een goedmakertje aanbieden aan de clienten die gedupeert zijn, maar dat doen ze niet want ze hebben “handelaren”waar ze alle schuld naartoe proberen te schuiven i.p.v hun systeem. Omdat Handelaren tussen de 100 en de 160 Tv’s bestelde hoeft Otto helemaal niets meer te doen? Otto heeft hier flink buiten de boot gepiest, en omdat zij wel al wat tvs van de aanbieding hebben uitgeleverd is zij nog zwaker komen te staan, dit wil zeggen op het moment dat het een zekere fout ( wat waarschijnlijk in eerste instantie zo was) de TV’s wel geleverd, dit houd in dat Otto wel degelijk aangeeft dat dit een aanbieding is, en nu de volume van de onverwachte aantal gezien heeft en het niet aan de grote baas kan verantwoorden hoe het bedrijf aan een koste post van miljoenen euro’s kan zitten. Die ze aan dergelijke reclame vast en zeker ook kwijt waren geweest. Ook is er 12 januari 2007 pas een juridisch onderzoek geweest over bestel enz van otto.nl intern maar dit is echter veel te laat gebeurd dit had moeten gebeuren op 26 -10 - 2006 of eerder toen dit bij het postorder bedrijf bekend was.

    Ik zou zeggen komen maar met de tv, echter is de rechter van het kort geding zich op het moment aan het beslissen van de uitspraak en die volgt op 31-01-2007. Dit is een complexe zaak en wordt door alles en iedereen te licht opgenomen

    geplaatst op
  • Otto hoeft geen LCD-tv’s te leveren aan de personen die deze in oktober voor 99 euro hebben besteld. Dat heeft de rechter in Breda vandaag bepaald.

    geplaatst op
  • Mike, dit is fantastisch!

    Nog nooit zo'n vol winkelmandje gehad voor zo weinig geld ;-)

    Ook trouwens lekker vertaald uit het Duits: 'kostenloos' is volgens mij net zo'n germanisme als autobaan...

    : Marc

    geplaatst op
  • Na Otto maakt nu ook Bol.com deze fout:

    (...) Honderden klanten van internetwinkel Bol.com hebben sinds zaterdag tevergeefs geprobeerd een 'spotgoedkope' camera te bestellen. De digitale camera, een Canon Ixus 75, werd aangeboden voor bijna 29 euro, terwijl de adviesprijs 349,50 is. (...)

    geplaatst op
  • Directeur Daniel Ropers van Bol.com:

    "Het artikel is in de nacht van zondag op maandag van de website gehaald en is vermoedelijk een paar dagen niet leverbaar"


    Toch vreemd dat ik hem dan nog gewoon zie staan op de site (wel met de vermelding 'niet leverbaar').

    geplaatst op
  • cyber zondag 21 januari 2007, 20:55

    Dus waar beroepen zij zich op: op de AV van het bedrijf die barst van de taal fouten, zeker geen spellings controle ofzo?


    Haha, zei hij die geen enkele zin normaal kan schrijven...

    geplaatst op
  • helaas heb jij je nergens in verdiept dus heb je geen recht van spreken

    geplaatst op
  • Na in december een jas te hebben besteld op otto.nl, met een levertijd van drie weken, (waaruit je eigenlijk al kunt opmaken dat het een stelletje amateurs zijn als je daar in 2010/2011 nog mee durft aan te komen), bleken ze die belofte niet waar te kunnen maken. Waarschijnlijk had het gesneeuwd in de bergen en is de man die met paard en wagen naar China reist om de jas op te halen verdwaald of vast komen te zitten. Gevolg: je krijgt dan een mailtje met het bericht "we zijn je niet vergeten", nee dat moest er nog eens bijkomen. Maar in ieder geval binnen 2 weken komt de jas alsnog. Paard en wagen zijn dus weer onderweg en een sneeuwschuiver maakt de weg vrij door de bergen. Dan na 5 weken te hebben gewacht komt het volgende bericht: uw jas in nog steeds in reservering, maar het gaat ergens in februari worden. Gelukkig heb ik mijn winterjas pas in de zomer nodig moeten we maar denken.

    Ik wacht dus van december tot februari op een jas en het enige wat die onnozele klantenservice doet is 2 keer mailen, excuus en we hopen dat het begrijpt. Wat begrijp, dat ik sneller zelf op en neer vlieg om die jas uit China te halen, dan als ik op otto.nl moet wachten? Dat jullie alleen een mailtje sturen met Sorry? Hmmnee ik geloof niet dat ik het begrijp. Mijn conclusie na het lezen van bovenstaande berichten en o.b.v. eigen bevindingen KOOP NOG STEEDS NIET BIJ OTTO.NL!!!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.