Opel’s eerste
Opel lanceert haar eerste viral buzz campagne ‘Bendy’ zo valt te lezen op onder andere Admanager. Het filmpje zou een jonge man tonen die zo met zijn hoofd in de wolken is van zijn nieuwe Tigra TwinTop, dat hij in extreme situaties terechtkomt – zelfs in het heren toilet. Als je het mij vraagt wordt het tijd dat Opel en haar partners eens met hun hoofd uit de wolken komen en hun eigen site bekijken.
Inmiddels lees ik op diverse blogs over deze campagne, maar ik kom nergens de url naar de campagne tegen en zelfs op Opel.nl mis ik een fatsoenlijke ingang voor deze campagne. Er had toch wel ??n van de kleine bannertjes onderin gebruikt kunnen worden voor deze campagne? En waar is een handige mogelijkheid om iemand te attenderen via mail op dit filmpje? Maar ach, er zal vast wel iemand zijn die straks gaat beweren dat het allemaal bij de campagne hoort en dat de doelgroep natuurlijk snapt wat minisites zijn en dus echt wel op de site van Opel het filmpje weet te vinden… We wachten met smart de resultaten af.
Ja zo lust ik er nog wel een paar; Ik kan überhaupt het filmpje gewoon niet gaan bekijken. Ik kan de dealer bezoeken. Moet ik als users de misser van Opel gaan oplossen? Feit blijft dat hier e.e.a. niet optimaal is ingericht voor maximale viraliteit.