Online vrouw is anders

11 augustus 2004, 21:01

Forrester Research heeft een onderzoek afgerond naar het gedrag van vrouwen die veel online zijn. Er blijken grote verschillen te zijn in surfgedrag tussen mannen en vrouwen. Vrouwen gebruiken meer verschillende media tegelijk om zich te informeren, vergeleken met mannen zijn “online vrouwen” vaak jonger en hebben ze minder tijd tot hun beschikking. Verder spelen ze vaker online spelletjes en kijken minder televisie.

Een hobby die traditioneel met vrouwen verbonden lijkt – het winkelen – is online verrassend ge?mancipeerd: zowel mannen als vrouwen blijken ongeveer even vaak online spullen te bestellen. Vrouwen blijken wel prijsbewuster dan mannen. Ze maakten ook vaker gebruik van kortingsacties en kortingsbonnen. Mannen hebben daarvoor geen geduld; zij nemen een hogere prijs voor lief, zeker als daarmee het product sneller in handen komt.

Bron:

http://www.zdnet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!