Online CRM
Nu de dot-com hype alweer ver achter ons ligt, is het de hoogste tijd voor een geheel andere aanpak van internet en e-mail. Paul Postma’s nieuwste boek Online CRM is een hands-on benadering voor e-mailmarketing en gepersonaliseerde websites.
Zowel CRM als het Internet zitten na de hype- in een dip: Banner-klikratio?s vallen tegen en 70% van de CRM-projecten mislukt. Postma vindt dat onnodig en wijt dat aan onjuiste visies en een gebrek aan praktische kennis. De ondertitel maakt duidelijk dat dit boek deze zaken in ??n klap rechtzet.
?Online CRM? laat zien dat er leven is na de hype. Postma geeft hiertoe in ?Online CRM? een totaal nieuwe invulling aan begrippen zoals 1:1 marketing, CRM, e-mailmarketing en website personalisatie. Hij vervolgt met een breed scala aan succesvolle 1:1 marketing-toepassingen op het Internet die in detail worden beschreven. Niet alleen van succesvolle spelers uit de VS zoals Netflix, FogDog, The Sharper Image en niet te vergeten Amazon. Maar ook van Nederlandse bedrijven uit zijn eigen praktijk zoals Kluwer, VrouwOnline, Receptenweb, Margriet en ook V&D.
Online CRM Het boek voor na de hype (Postma)
Een hands-on benadering voor e-mailmarketing en gepersonaliseerde websites
F&G Publishing
Prijs ? 36,00 (ISBN: 90-75432-13-5)
Net het boek gelezen. Goed leesbaar en aardige concepten. Jammer dat hij vooral oude cijfers en statistieken heeft gebruikt.
Wellicht kan hij mediafact gebruiken voor een update 🙂