Online advertentiemarkt in Duitsland groeit naar 800 miljoen euro in 2007
De online advertentiemarkt in Duitsland rijst de pan uit en stijgt naar recordhoogte. In 2007 zal de online omzet meer dan 800 miljoen euro bedragen. Dat is een groei van 68 procent ten opzichte van de 480 miljoen euro van 2006 (via multilingual-search, futurezone).
De cijfers zijn afkomstig van het Bundesverbands Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien (BITKOM). Uiteraard blijft online advertising nog achter bij televisie en print, maar als we naar het groeipercentage kijken, dan is iedere vergelijking nutteloos, zo schrijft men op multilingual-search. Logisch, maar toch.
In een persbericht ‘Grafische Online-Werbung wächst um 68 Prozent’ (waarschuwing: mijn Duits is roestig) op de site van BITKOM, valt te lezen dat het vooral telecomaanbieders zijn die de groei veroorzaken (met 141 miljoen euro).
Op de tweede plaats komen de ‘Handels- und Versandhäuser’ met 124 miljoen, op de derde plaats komt de media- en entertainmentsector met 79 miljoen, op de vierde plek banken en andere financiële instellingen met 69 miljoen en op de vijfde plaats de autofabrikanten met 61 miljoen euro. In totaal bezet online adverteren drie procent van de Duitse advertentiemarkt.
Woon jij niet vlakbij de grens Marco? Ik zie nieuwe markten voor online marketing seminars, hoe goed is jouw Duits eigenlijk? 😉
Suchwort-Marketing und Affiliate-Marketing sind nicht eingeschlossen. Dus daar komt nog wel een plukkie bij.
@Marco: “Mopeds gucken” 😉
@Peter: hey, heb jij ook een Duitse vriendin gehad? 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!