Online Tuesday #88: het huwelijk tussen creatie en data

6 april 2019, 07:00

Je kunt nog zo’n goed mediaplan hebben, maar als de creatie niet aanspreekt zullen de resultaten tegenvallen. Online advertising kan niet zonder data, maar creatie is minstens zo belangrijk. Hoe combineer je die twee disciplines optimaal? Het doel: de juiste advertentie op het juiste moment tonen aan de juiste consument. Oftewel: data-driven creativity. Daarover gaat de komende Online Tuesday op 9 april.

Door data en technologie te combineren met creatie kunnen er spot-on en personalised advertenties worden getoond. Die bovendien real-time en schaalbaar kunnen zijn. Zowel vanuit marketing-technisch perspectief als vanuit een creatieve invalshoek valt er iets over dit onderwerp te vertellen, dus gaan we precies dat doen bij de 88e editie van Online Tuesday. Twee (van drie) sprekers zijn al vastgelegd.

Quintijn van Kessel is Lead Technical Consultant en Data Engineer bij DQ&A. Hij behandelt een case die letterlijk ‘sky high’ ging door het samensmelten van data met creatie in een oplossing die was gebaseerd op onder meer Google Cloud Platform en Big Query. Door gebruik te maken van machine learning is een smart engine ontwikkeld die real-time alle soorten beschikbare data met elkaar vergelijkt om de juiste reclame-inhoud te serveren met het juiste bid (prijs) op het moment dat zeer relevant is voor die gebruiker. De prijswinnende case is in 2016 en 2017 genomineerd voor meerdere marketing- en online awards.

“Goede en slechte voorbeelden van hoe creatie en data een digitale campagne kunnen maken of breken”

Jurre van der Mark is de global advisor Brand & Performance bij Disxt. Hij heeft tientallen dynamic content optimization-strategieën opgezet bij grote merken zoals McDonald’s, Hema en Vodafone//Ziggo. Met gebruik van data en creatie gaat Disxt voor ‘always on’ personalisatie van ads, die schaalbaar kan worden toegepast. Van der Mark behandelt goede en slechte voorbeelden van hoe creatie (en data) een campagne kan maken of breken.

Online Tuesday is gratis, maar de aanmelding (via Eventbrite) gaat snel. Reserveer dus snel om jouw plek in de zaal. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plekje vrijkomt.

De locatie van Online Tuesday #88 is IBM Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 765 (naast B. Amsterdam). Neem een identiteitsbewijs mee om te tonen aan de registratiebalie bij IBM. Zonder identiteitsbewijs kun je helaas niet naar binnen. Na afloop is er altijd een gezellige borrel.

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, DQ&A, Newpeople en Reprise, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions. De locatie-sponsor is IBM.

Jeroen Mirck
Communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Robin

    Maar is ee ditmaal een live stream?


    8 april 2019 om 05:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!