Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Ziek van awards: De negatieve effecten van Cannes Lions

Een Cannes Lions op je bureau: het is de kroon op het werk van menig creative director, copywriter of vormgever

Markt voor tv-reclame stort in

De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.

Door AI gevulde troepwebsites trekken steeds meer programmatic advertentie-euro’s

Het "nieuws" waarvan je wist dat het zou komen is daar, en dit lijkt pas het begin van de ellende....

Genoeg van reclame

Is reclame verworden tot een instrument om burgers en consumenten te manipuleren en behoeftes te creëren? Lees dit boek en bepaal hoe je hier zelf in staat.

Pinterest Advertising in 2023

Pinterest wordt nog wel eens "vergeten" als we het hebben over social media en de advertising mix. Genoeg redenen om dit platform beter te bestuderen.

Druk op marketingbudget maakt aantonen ROI cruciaal voor 77% CMO’s

Wisselende geluiden over economie en bedrijfsleven zorgen voor druk op marketingbudgetten.

ReclameReview: World Animal Protection pakt ABP aan

Pensioenfonds ABP is het doelwit van World Animal Protection in deze 'commercial', die natuurlijk allesbehalve een aanbeveling is voor het fonds.

ReclameReview: Jennifer Hoffman zegt: ‘Ik ben vóór’ namens Vandebron

De boodschap in deze ReclameReview lijkt veel op die van vorige week. In dit geval gaat het om Vandebron die ons allen aanmoedigt om een beetje vaart te maken met de duurzame energietransitie.

Meer DOOH is minder TV en krant

Reclame op tv en in kranten zal het meest te lijden hebben onder een verwachte budget shift naar Digital Out of Home (DOOH), denken senior reclamemanagers in onderzoek van Alfi, uitgevoerd door PureProfile.

5 prioriteiten voor effectieve advertising

In het WARC Anatomy of Effectiveness 2022 whitepaper vind je de vijf prioriteiten die jij als marketeer moet stellen om effectief te adverteren.

Digital Out of Home naar 21 miljoen euro in eerste kwartaal 2022

De bestedingen aan Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode…