In zijn speech op 3 oktober bij het Festival of Marketing speelt marketinggoeroe Mark Ritson de rol van God en benoemt tien geboden, specifiek voor marketeers, ten behoeve van reclame-effectiviteit.
Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.
Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.
In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.
Een Cannes Lions op je bureau: het is de kroon op het werk van menig creative director, copywriter of vormgever
De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.
Het "nieuws" waarvan je wist dat het zou komen is daar, en dit lijkt pas het begin van de ellende....
Is reclame verworden tot een instrument om burgers en consumenten te manipuleren en behoeftes te creëren? Lees dit boek en bepaal hoe je hier zelf in staat.
Pinterest wordt nog wel eens "vergeten" als we het hebben over social media en de advertising mix. Genoeg redenen om dit platform beter te bestuderen.
Wisselende geluiden over economie en bedrijfsleven zorgen voor druk op marketingbudgetten.
Pensioenfonds ABP is het doelwit van World Animal Protection in deze 'commercial', die natuurlijk allesbehalve een aanbeveling is voor het fonds.