Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Conversie-attributie: De mythe die marketeers afleidt van echte resultaten

Elk jaar wordt er wereldwijd meer dan 500 miljard euro uitgegeven aan online advertenties. Dat is een half biljard euro! Waar gaat dat geld eigenlijk heen? En waarom zien we zo weinig rendement? Het meeste budget wordt besteed aan campagnes waar we het resultaat eigenlijk niet van weten.

Alarm op Affiliate Summit: Publishers missen 10% tot 50% commissies

Awin en Commission Junction hebben hun zorgen geuit over tracking problematiek op het Affiliate Summit in Las Vegas. Volgens een test van Awin wordt 10% tot wel 50% van alle affiliate transacties momenteel niet correct gemeten. Hierdoor worden publishers niet volledig uitbetaald voor hun prestaties en lopen netwerken inkomsten mis.

Gokbedrijven verdwijnen uit de Eredivisie… of toch niet?

Op 1 juli 2025 moet het gedaan zijn met de logo’s van goksites op Nederlandse voetbalshirts.

Adverteren op Netflix. Alle ins- en outs.

Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.

Van paradox naar pendule: een reflectie op de (de)centralisatieparadox

Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?

De tien Marketing Geboden

In zijn speech op 3 oktober bij het Festival of Marketing speelt marketinggoeroe Mark Ritson de rol van God en benoemt tien geboden, specifiek voor marketeers, ten behoeve van reclame-effectiviteit.

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

Onderzoek Programmatic Advertising 2024: Walled gardens rule

Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.

Deelauto community MyWheels zet in op een “af-en-toe-auto” strategie

Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Ziek van awards: De negatieve effecten van Cannes Lions

Een Cannes Lions op je bureau: het is de kroon op het werk van menig creative director, copywriter of vormgever

Markt voor tv-reclame stort in

De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.