Elk jaar wordt er wereldwijd meer dan 500 miljard euro uitgegeven aan online advertenties. Dat is een half biljard euro! Waar gaat dat geld eigenlijk heen? En waarom zien we zo weinig rendement? Het meeste budget wordt besteed aan campagnes waar we het resultaat eigenlijk niet van weten.
Awin en Commission Junction hebben hun zorgen geuit over tracking problematiek op het Affiliate Summit in Las Vegas. Volgens een test van Awin wordt 10% tot wel 50% van alle affiliate transacties momenteel niet correct gemeten. Hierdoor worden publishers niet volledig uitbetaald voor hun prestaties en lopen netwerken inkomsten mis.
Op 1 juli 2025 moet het gedaan zijn met de logo’s van goksites op Nederlandse voetbalshirts.
Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.
Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?
In zijn speech op 3 oktober bij het Festival of Marketing speelt marketinggoeroe Mark Ritson de rol van God en benoemt tien geboden, specifiek voor marketeers, ten behoeve van reclame-effectiviteit.
Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.
Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.
In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.
Een Cannes Lions op je bureau: het is de kroon op het werk van menig creative director, copywriter of vormgever
De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.