“Om voor klanten het verschil te maken, maken wij geen onderscheid qua talent” #adv

19 september 2016, 11:35

Zaitoon Shah is een ondernemende vrouw. Zij volgde meerdere studies en zette tegelijkertijd ook nog eens een eigen bedrijf op. Nu werkt zij als consultant strategy & operations bij Deloitte en is zij bestuurslid van het ‘Woman to the Top’-netwerk, dat vrouwen helpt kennis en ervaringen te delen.

“Na mijn studies International Business Administration aan de VU in Amsterdam en Strategic Management en Organizational Change & Consulting aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, ging ik me oriënteren op de arbeidsmarkt. Ik had al verschillende stages gedaan en tijdens m’n studies ook m’n eigen consultancybedrijfje opgericht, maar voor m’n eerste echte werkgever koos ik voor Deloitte.”

“Ik ging niet voor de bekende naam of de status van Big 4-kantoor, maar voor het innovatieve karakter en de informele sfeer die me tijdens de gesprekken bijzonder aanspraken. Ook het ‘as one’-principe sloot naadloos aan op mijn persoonlijke beleving van (samen)werken. Ik had gewoon een goede klik.”

“Als consultant bij Strategy & Operations heb ik een veelzijdige baan, binnen de afdeling Operational Excellence adviseren wij klanten over interne strategische vraagstukken. We bieden klantgerichte oplossingen om de efficiency en effectiviteit van organisaties te verbeteren en daarmee ook hun resultaat. Ik werk voor veel klanten, en werk ook veel samen met andere teams binnen Deloitte. Ik houd van die afwisseling en van het multidisciplinair werken, daardoor word ik in staat gesteld het beste uit mezelf halen.”

“Ook moedigt Deloitte me aan om naast m’n werk initiatieven te ontplooien die mij als persoon verder ontwikkelen. Zo ben ik projectmanager bij een meidencoachingsproject. Nou, van het coachen van een dergelijke groep ‘challenging meiden’ leer je echt heel veel, en die ervaring neem ik ook mee in mijn werk bij Deloitte.”

“Vrouwen met ambities. Daar kunnen we er bij Deloitte niet genoeg van hebben.”

“Als vrouw kun je hier bereiken wat je wilt. En om vrouwen te stimuleren hun ambities waar te maken, is er binnen Deloitte het platform ‘Women to the Top’, waarbij ik in het bestuur zit. Natuurlijk, zo’n platform zou overbodig moeten zijn, maar het is juist goed dat het binnen Deloitte zo prominent aanwezig is. Dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het bedrijf de aanwezigheid van vrouwen vindt. De ‘top’ hoeft overigens niet per definitie de letterlijke top van het bedrijf te zijn. Het betekent gewoon dat je als vrouw moet kunnen bereiken wat binnen je mogelijkheden en ambities ligt.”

“De missie van ‘Women to the Top’ is ‘to develop and empower women by hands-on workshops and allowing women to gain knowledge and network’. We ontsluiten dus netwerken voor elkaar, organiseren empowerment workshops en hebben learn & share meetings waarbij we inspirerende vrouwelijke topmanagers van andere bedrijven uitnodigen om hun verhaal te vertellen.”

“Ook zijn we heel trots op Proud Mom, een initiatief binnen Deloitte waarbij alles erop is gericht om vrouwen voor, tijdens en na hun zwangerschap intensief te ondersteunen. Dit gebeurt zowel fysiek, met onder andere een gratis personal trainer, als mentaal, met als gevolg dat het ziekteverzuim enorm verlaagd is en vrouwen zelfverzekerder weer terugkeren in de organisatie. Welk bedrijf zie je dat nou doen?”

“Het gevoel dat ik hier gewaardeerd wordt om mijn talenten en om wie ik ben, geven mij het gevoel dat ik hier helemaal op m’n plek ben.”

Ben jij net als Zaitoon iemand met ambities en zoek je een omgeving om al je talenten te ontwikkelen? Bekijk dan onze vacatures.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!