Nu even niet!

20 januari 2004, 05:58

Wie zou dat af en toe niet willen roepen? Vanaf vandaag is er de website nuevenniet.com, een website van het Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid (NFGV) die tot stand is gekomen in samenwerking met het werving- en selectiebureau United Capacity. De website richt zich op werknemers die af en toe te maken hebben met stress.

Bezoeker kunnen op nuevenniet.com hun stress meten met de zogenoemde stress-o-meter. Ze moeten vragen beantwoorden over hun leefgewoonten, tijdsbesteding, omgang met conflicten en dergelijke. Vervolgens geeft de stress-o-meter hen zicht op de belangrijkste veroorzakers van hun stress.

Nu even niet! Dat is de uitroep van Sjors, de manager uit een bekende tv-commercial. Op de website treedt Sjors op als deskundige. Hij geeft regelmatig tips om wat rust in te bouwen in het drukke bestaan. De website heeft allerlei leuke tools, waaronder Sjors-voicemails en e-cards. Ook kan de bezoeker via de site postcards bestellen.

Nuevenniet.com is gericht op de werknemer. Het NFGV en United Capacity zien deze site als een middel om te veel stress op de werkplek te voorkomen. Stress in de werksituatie brengt grote risico?s met zich mee voor de geestelijke gezondheid van werknemers. Het kan leiden tot geestelijke en lichamelijke uitputting. Uit onderzoek van het NFGV blijkt dat er weliswaar steeds meer initiatieven zijn om stress aan te pakken, maar dat er nog weinig wordt gedaan ter voork?ming van stress op de werkplek. Bovendien blijkt uit dit onderzoek dat stress gerelateerd aan de arbeidssituatie nog steeds een groot probleem is.

Het NFGV en United Capacity hebben vanaf juli 2003 voor een periode van drie jaar hun krachten gebundeld om stress op de werkplek te voorkomen en te bestrijden. United Capacity heeft bij het NFGV een zogenaamd fonds op naam opgericht: het United Capacity-fonds. Gedurende drie jaar stort United Capacity jaarlijks een bedrag van Euro 15.000,- in dit fonds. Dit bedrag wordt ingezameld door acties bij kandidaten, opdrachtgevers en medewerkers van United Capacity. Uit het fonds zullen uiteenlopende projecten in het kader van stresspreventie en stressbestrijding worden gefinancierd. De website nuevenniet.com is het eerste resultaat van de samenwerking. Tegen de zomer van 2004 presenteren de organisaties een toolkit, een koffertje met diverse antistress gadgets voor de medewerker, waarmee organisaties zelf intern aandacht kunnen vragen voor stress op het werk.

Bron:

http://www.perssupport.anp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!