Nokia pakt fors uit met 20 lives game

26 augustus 2005, 05:45

Nokia start vanaf 19 september met 20 lives, een spel waarbij deelnemers de mogelijkheid hebben om in het leven te stappen van ??n van de 20 karakters. Eerder had Nokia veel succes met de Nokia game.

Heikki Tarvainen, Vice President of Marketing Nokia:“All of us have sometimes dreamed of being someone else. With Nokia 20Lives we want to offer this fascinating experience to mobile phone users. Nokia 20Lives is more than a game – it is a unique opportunity to connect to other people’s experiences and try their life for one whole day. We believe that the unique concept of Nokia 20Lives presents a refreshing new way of connecting people with Nokia products and the Nokia brand, and provides innovative interaction possibilities.”

Tijdens het spel brengt Nokia je random in het leven van ??n van de 20 karakters. Je ziet de wereld vanuit dit karakter, ontmoet vrienden, doer zijn/haar werk en neemt beslissingen. Afhankelijk van de keuzes heb je succes of niet. De 20 karakers zijn een kleurrijke mix uit de wereld van media, muziek, film en mode van verkopers, actrices, playboys tot paparazzi fotografen. Deze karakter zullen gedurende het spel met elkaar in contact komen.

In het spel wordt gebruikt gemaakt van o.a. SMS, email, voice messages en video. Naast Nokia telefoon zijn er ook prijzen gerelateerd aan het leven van ‘??n van de 20 karakters, zoals een Formule 1 weekend in Monaco, te winnen.

Registratie voor Nokia 20lives start op 29 augustus. Het spel zelf start 19 september en loopt tot 11 oktober. Helaas is op dit moment de 20Lives-site nog niet beschikbaar.

bron: Nokia

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    troi-op

    …en dit is niet het enige multiplayer mobile game : er komt nu ook een Nederlandse uit !


    2 september 2005 om 07:21
    Inge

    hallo, ik heb me net aangemeld voor die prijsvraag, en kreeg drna een telefoontje, lieten ze eerst muziek horen, en daarna hoorde je dan zo’n stem die wat zei over die prijsvraag, en dat ik naar een site moest gaan, maar ik kon het niet goed horen. ik weet niet of het wel echt is, maar het was wel wazig, en ik heb ook geen mailtje ontvangen van nokia dus?


    6 september 2005 om 11:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!