Nieuwe uitdager op markt ‘contextual ads’

19 december 2003, 05:03

Het Amerikaanse Kanoodle.com wil de strijd aangaan met Google en Overture op de markt voor ‘contextual ads’, het plaatsen van banners gericht op de inhoud van de website.

Het bedrijf bestaat al sinds 1999 maar heeft recent een onbekend bedrag gekregen van investeerder Insight Venture Partners om zijn ambities waar te maken, zo meldt de Wall Street Journal. Klanten van Kanoodle zijn onder meer InfoSpace en Cnet. Kanoogle wordt deels gevormd door ex-medewerkers van Sprinks, het onderdeel van uitgever Primedia dat zich ook richtte op ‘contextual ads’ en is overgenomen door Google.

Bron:

http://online.wsj.com/

(via: Emerce)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!