Nieuwe Adwords feature: afzonderlijk bieden op content

17 november 2005, 08:46

Deze week zal er nieuwe functionaliteit worden toegevoegd aan AdWords. Het wordt eerst zichtbaar bij de grotere accounts die Google Benelux als testcase heeft aangewezen, maar het moet geleidelijk ook in andere accounts zichtbaar worden.

De wijzigingen aan Google Adwords hebben betrekking op:

1. Afzonderlijke maximale biedingen in CPC voor het Inhoudsnetwerk

Op advertentiegroep-niveau is het dan mogelijk 2 verschillende max CPCs te gebruiken: ??n voor Google/Zoeknetwerk en ??n voor het Inhoudsnetwerk. De Minimum Bid (de minimum max CPC) voor het Inhoudsnetwerk is ?0,01.

2. Verbeterde Targeting mogelijkheden

De mogelijkheid om campagnes te richten op Google, het Zoeknetwerk en/of het Inhoudsnetwerk: het wordt mogelijk een campagne alleen op het Inhoudsnetwerk, of alleen op het Zoeknetwerk te richten (dus zonder Google).

De nieuwe functionaliteit wordt deze week zichtbaar in de testaccounts en zal naar verwachting binnen enkele dagen in alle accounts te gebruiken zijn.

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Boogaarts-rekenmodule

    Het is goed nieuws dat de minimum prijs van 5 cent naar beneden gaat naar 1 cent. Er zijn nu eenmaal producten waar je zelf financieel niet uitkomt met 5 cent. Het splitsen tussen de eigen zoekmachine en het inhoudsnetwerk is prima zodat we de resultaten van de kliks nu afzonderlijk kunnen meten en beoordelen. Laten we wel hopen dat Adwords hierdoor niet veel moeilijk in gebruik en beheer wordt.


    17 november 2005 om 09:34
    Tinus

    1 cent per klik is geen goed nieuws voor de publishers..


    17 november 2005 om 09:43
    Harmen Visscher

    Wij hebben de afgelopen 24 uur kunnen testen met deze nieuwe functie en de resultaten zijn goed. Vinkte je vroeger de inhoudspagina’s uit omdat deze de ROI negatief beinvloedde kun je deze nu gewoon op bijvoorbeeld € 0,02 zetten.


    17 november 2005 om 10:21
    c.vdberge

    Ik heb al een tijdje een campagne op 1 cent staan die gewoon getoond wordt? (aangezien de site voor die zoekterm al op 1 stond in de organische details)


    17 november 2005 om 10:48
    Shiver

    Sinds maandag is dit inderdaad geimplementeerd.

    Daarbij is ook de rapportagefunctie veranderd. Het is nu eenvoudiger om een standaardrapportage naar eigen inzicht te veranderen.


    17 november 2005 om 12:48
    Wilbert

    DIt is precies waar ik voor een bepaalde klant op zat te wachten! Zijn CPC voor één van de campagnes met een fors budget is lager en conversieratio hoger op de inhoudspagina’s dan de zoekpagina’s. Afgelopen week direct alleen zoekpagina’s ingeshakeld en het volledige budget wordt nog steeds verbruikt, maar de totaal conversieratio fors gestegen en de kosten per conversie met een factor 3 gedaalt!

    Super!


    21 november 2005 om 14:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!