‘Nieuw’ loyaltyprogramma Eneco: Zo doen we dat bij doornvogel

‘Nieuw’ loyaltyprogramma Eneco: Zo doen we dat bij doornvogel

Lees net op Emerce dat Eneco samen met het Amsterdamse marketing-bureau doornvogel Energieke dingen doen heeft ontwikkeld. Creative director Everaldo van Doorn heeft het reeds bestaande concept Leuke dingen doen uit de kast gehaald en een nieuw jasje gegeven.

Ben benieuwd of het aanslaat bij de klant nu blijkt dat loyalty marketing in een midlife crisis zit.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Geen klant, toch korting. Toch mooi zo'n loyaliteits programma. Zeker als je geen klant bent bij Eneco en toch gebruik kunt maken van hun kortingsbonnen. Heb net 20% korting bij de Beekse Bergen via de mail ontvangen.

    Overigens geloof ik totaal niet in de loyaliteitsprogramma's van energieleveranciers. Energie is een low interest product. Hoe vaak heeft en wil een consument nu contact met een energiebedrijf? In principe 1x per jaar met definitieve afrekening. Frequenter, maar dan vooral vanuit het oogpunt van vragen / klachten.
    De low interest blijkt ook uit het geringe percentage overstappers i.kv. de liberalisering van de energiemarkt.

    Ik vraag me dus af of de kosten en inspanningen die Eneco moet leveren om het loyaliteitsprogramma onder de aandacht te brengen en te houden opwegen tegen de baten (klantbehoud).

    geplaatst op
  • Huh?!? Kunnen de niet-klanten van Eneco nu op kosten van de wel-klanten met korting naar de Beekse Bergen?!? Erg raar...

    geplaatst op
  • Yep, heb inmiddels ook al een paar kortingsbonnen geregeld. Best aardig zo'n loyaltyprogramma voor iedereen :-)

    geplaatst op
  • In de voorwaarden op de bon staat wel dat je lid moet zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ze dat bij de kassa van Beekse Bergen gaan controleren.
    Om het low interest punt van Edwin nog eens te bevestigen: ik weet eigenlijk niet of ik bij de Eneco zit of bij de Nuon. Een van die twee denk ik wel.

    geplaatst op
  • Wellicht allemaal al bekend, maar Eneco is niet de enige energieleverancier dat een loyaltyprogramma is gestart. Het was Eneco zelf dat al eerder een samenwerking had met Airmiles. Essent is recentelijk gestart met haar Spaarwatt-programma. En ook Nuon heeft haar eigen 'loyalty'-programma.

    Een aardig (ietwat verouderd) stukje over loyaltyprogramma's in de energiemarkt is te vinden op de website van loyaltyfacts.com.

    Persoonlijk geloof ik niet in dit soort loyaltyprogramma's voor de energiemarkt. Laten ze de energieklanten belonen in de vorm van een betere service. Wedden dat dat op termijn veel meer oplevert?

    geplaatst op
  • Hmmm, een niet-exclusief programma, het lijkt erop dat de heren (en dames) van Doornvogel het basis boekje over loyalty nog een keer goed moeten doornemen.

    Verder vraag ik mij af wat er nu zo "innovatief" is aan de gebruikte loyaltytools, zoals emerce in hun artikel schrijft. Het programma lijkt (nog) niet innovatief als we het vanuit klantperspectief bekijken.

    Verder denk ik dat een loyaltyprogramma voor de energiemarkt zeker wél kan werken, ookal is het product erg low interest, maar dat betekend natuurlijk niet dat ieder voordeelprogramma ook zal werken. Sleutelwoorden: Positionering en klantbeleving.

    geplaatst op
  • Essent heeft een spaaractie voor haar klanten bedacht: Spaarwatt. Daarmee krijg je korting op allerlei producten en diensten. En bij aanmelding kun je ook iets gratis krijgen: een overlijdensrisicoverzekering!?

    Lees/kijk verder:
    http://kassa.vara.nl/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.