Nieuw! Mentia

13 februari 2015, 08:30

Jouw helpende hand op social media

Het hebben van socialmedia-account hebben veel bedrijven inmiddels wel onder de knie, maar het posten van leuke berichten blijft vaak achter. Mentia kan je daarbij helpen: je krijgt een persoonlijk dashboard met continu de populairste berichten op social media zodat je vanuit daar zelf deze berichten (aangepast) kunt posten, opslaan of gebruiken als inspiratie. Vandaag in de spotlight in de categorie ‘Nieuw!’: Mentia.

Roeland Pater, waar moeten we je van kennen?

Ik werk onder de naam Scale als freelancer aan onlinemarketingprojecten voor verschillende bedrijven, vooral veel webshops, en schrijf daarnaast blogs voor onder andere Marketingfacts. Samen met een developer heb ik Mentia opgericht en zijn we met een derde partij als extra partner in gesprek.

Wat is het idee achter Mentia?

Mentia is een online tool die het makkelijk maakt om elke dag iets leuks op social media te delen, zonder dat het veel tijd kost. Wij geven je een persoonlijk dashboard dat continu de populairste berichten op social media toont, op basis van onderwerpen die een gebruiker eenmalig instelt. Deze berichten kunnen direct (in aangepaste vorm) worden doorgeplaatst, of worden opgeslagen ter inspiratie voor een eigen bericht over dat onderwerp.

Doordat wij al filteren op basis van populariteit, zie je enkel de best scorende content. Dat zorgt ervoor dat je zeer snel iedere dag iets waardevols kunt delen met jouw volgers.

Waarom ben je Mentia gestart?

Mentia is ontstaan uit mijn werk. Ik werk voor veel webshops, vooral binnen het MKB, en daar zag ik dat zij social media graag willen inzetten omdat ze wel zien dat het waarde kan toevoegen – maar ze weten niet goed hoe ze dit dagelijks actief kunnen houden en hoe ze waardevolle dingen kunnen delen met hun publiek. Vanuit dat probleem hebben we Mentia gebouwd voor mijn klanten en is het nu uitgegroeid tot een volwaardig product dat voor iedereen beschikbaar is.

Welke ‘marketingfacts’ kun je ons geven?

Om het op socialmediavlak te houden: zorg voor een duidelijk plan waaraan je vast kunt houden. Beschrijf daar welke sociale netwerken je gaat inzetten, hoe vaak je iets gaat plaatsen en wanneer je er tijd voor vrij maakt. Houdt ook vooral de 80/20 regel aan: in 80 procent van je socialmediaberichten deel je waardevolle content met je volgers, de overige 20 procent kun je gebruiken voor promotie van je product of dienst.

Waar staat Mentia over een jaar?

We hopen dan zover te zijn dat we een wereldwijde variant kunnen uitrollen. Maar eerst maar eens in Nederland onze waarde toevoegen bij alle bedrijven die social media inzetten.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts, bestaat tegenwoordig uit Luuk Ros & Matthijs van den Broek. Zie ook colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!