Nederlandstalige marketing weblogs

Nederlandstalige marketing weblogs
, Upstream
@marcoderksen

Frank Meeuwsen (Rhinofly) startte in mei 2002 met Frank-ly als eerste een Nederlandstalige marketing weblogHet aantal Nederlandstalige marketing weblogs is in de afgelopen maanden sterk toegenomen. Als ik mijn onderzoek goed heb gedaan, dan was het Frank Meeuwsen (Rhinofly) die in mei 2002 met Frank-ly als eerste is gestart met het bloggen over (interactieve) marketing. Inmiddels is mijn lijstje uitgegroeid tot bijna 20 marketing weblogs. Wat is de drijfveer van marketeers om een weblog over (interactieve) marketing te starten? Wie zijn deze marketeers, bij welke bedrijven werken ze en wat heeft het webloggen hen tot nu toe opgeleverd? En voor de toekomst, waar moet je nog over schrijven als er al zoveel weblogs zijn?

Om dit onderzoek verder te kunnen uitvoeren zou ik de bezoekers van dit weblog willen vragen het lijstje met marketing weblogs te bekijken en daar waar mogelijk aan te vullen. Ik zal binnenkort de desbetreffende webloggers benaderen met een paar kritische vragen. Dat weten ze nu nog niet, maar nu dus wel :-)

Start Naam Bedrijf Weblog
May-02 Frank Meeuwsen Rhinofly

Frank-ly

 

Nov-02
Marco Derksen Share of Mind

MarketingFacts

 

Mar-03

Jeroen van der
  Wiel

Jeroen.com

Jeroen.com

 

Jul-03
Ren? Zonneveld Zonneveld|Marks

Communicatiedagblad

 

Jul-03
Jim Stolze Artistics

Webvertising from Holland

 

Aug-03
Steef de Winter ???

NuMarketing

 

Aug-03
Jim Stolze Artistics

Biertje.be?

 

Oct-03
Albert Treur Venturo

Venturo

 

Jan-04
Vincent

Dataphly
  Software

Zesser

 

Feb-04
Paul Aelen et al Checkit

Dutch Cowboys

 

Feb-04
Frank Janssen ???

Frankwatching

 

Apr-04
Rob Potgiesser FocusopKlanten

Webmarketing

 

May-04

Frederik Van
  Outryve

???

E-ondernemer

 

Jun-04
Eduard de Wilde VODW

Brick meets byte

 

Jun-04
Xander Zelders ??? x:str="Xander's Webmarketing ">

 

style='font-size:9.0pt;font-family:"Trebuchet MS", sans-serif;mso-font-charset:
0'>

Xander’s Webmarketing

 

Jul-04
Christ Coolen

Student
  BC&DM

Adverto

 

Aug-04

Gerben van
  Leeuwen

Arge Consultancy
  B.V.

Namespace

Zijn bovenstaande gegevens juist? Wie kan de missende gegevens invullen? Welke weblogs mis ik nog in dit lijstje?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Ben benieuwd naar de kritische vragen... :-)

    geplaatst op
  • Blijft nog even een verassing :-) Maar, misschien kan ik het ook omdraaien: welke vragen zou jij willen stellen?

    geplaatst op
  • Hoe heb ik deze nu kunnen vergeten:

    Ric van Westhreenen (AlterNet):
    http://www.roodlicht.com/

    geplaatst op
  • Wauw....waren we echte de eerste? Da's wel een postje bij onszelf waard dan ;-)

    geplaatst op
  • www.edwintromp.nl

    geplaatst op
  • Nou, de kwestie die je zelf al aansnijdt: "En voor de toekomst, waar moet je nog over schrijven als er al zoveel weblogs zijn?". Het is mij ook opgevallen dat we met z'n allen in dezelfde vijver van nieuws aan het vissen zijn. Dat is niet erg met een paar weblogs, maar wanneer het er een stuk of 20 zijn wordt het anders. Ik ben wel benieuwd hoe de andere auteurs daar tegenaan kijken.

    Mijn verwachting is dat ik in de toekomst minder berichten ga posten, maar de berichten die dan online komen moeten wel meer toegevoegde waarde hebben dan een verwijzing naar een andere site met een paar regeltjes commentaar.

    En waar ik ook benieuwd naar ben is hoe de auteurs van de weblogs uit dit lijstje aankijken tegen continuiteit. Sommige weblogs worden dagelijks geupdate, andere op zeer onregelmatige basis. Zijn dat bewuste keuzes? En wat zijn daar (volgens hen) de consequenties van.

    geplaatst op
  • Waarom de focus voornamelijk consumer to consumer ! Ik zie veel meer in een business to consumer en business to business toepassing. Dus niet zozeer een issue wat we loggen maar voor wie !
    Stel je klanten en prospects op de hoogte van de bedrijfs weblog en RSS en start met communiceren over conferenties, seminars, persberichten, product introducties en cases.

    geplaatst op
  • Mooi lijstje. Bij Oberon bloggen we ook over interactieve marketing, met een focus op de technische kant - http://www.oberon.nl/blog

    geplaatst op
  • Dank voor alle aanvullingen en opmerkingen. Zal in de loop van volgende week een definitieve lijst maken en de betreffende webloggers benaderen!

    @Richard, sorry dat ik de Oberon weblog niet had opgenomen; hoort er natuurlijk ook bij te staan!

    geplaatst op
  • Moet Mediaonderzoek.nl daar ook bij. Wellicht een vreemde eend in de bijt, maar toch . . .

    geplaatst op
  • Grappig dat alleen de eigenaren van deze weblogs reageren

    geplaatst op
  • Waar reageren? Als je het hebt over het experiment met ReclameWeek dan moet je de reacties toch nog eens goed doorlezen. Zie bijvoorbeeld geen Jaggle, Geenstijl en iwab op dze lijst (om er maar een paar te noemen). Dat er relatief veel mensen van deze lijst reageren is overigens niet zo heel vreemd, het zijn tenslotte (bijna) allemaal (digitale) marketeers en lezers van dit weblog.

    geplaatst op
  • Beste Marco,
    Ik zag dit overzicht niet eerder dan vandaag. Maar zo te zien moet ik nog wat aanvullen. Mijn volledige naam is Rob Potgiesser.
    Een bedrijf is er op dit moment niet, maar noem het maar even FocusopKlanten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.