Nederlandse artiesten richten mobiele televisiezender op

12 november 2004, 06:07

Media Republic en Vodafone Nederland hebben met een groep bekende Nederlanders een mobiele televisiezender opgericht. 2GOTV zendt dagelijks uit op mobiel via Vodafone live! UMTS en op de 2GOTV-website. Het is hiermee de eerste dagelijkse zender die speciaal is geproduceerd voor de mobiele telefoon.

Nederlandse artiesten richten mobiele televisiezender op2GOTV is opgebouwd uit een aantal thema’s, die dagelijks worden vernieuwd met nieuwe televisie-items en 24 uur per dag te bekijken zijn op de UMTS-telefoon. De uitzendingen worden gepresenteerd door een persoonlijkheid die sterke affiniteit met het thema heeft. Zo bestaat de line-up van artiesten onder meer uit Jort Kelder (Business), Edwin Smulders (Gossip), Winston Gerschtanowitz (Cars), Martijn Oosterhuis (Fun) en Touriya Haoud (Fashion). Nieuwe artiesten en bijbehorende thema?s zullen aan deze lijst worden toegevoegd.

TV kijken op mobiel

2GOTV is ontwikkeld door Media Republic in samenwerking met Vodafone. Bas Verhart, CEO en oprichter van Media Republic: “Met 2GOTV spelen we in op de actuele behoefte van de consument aan bondige, creatieve en to-the-point tv-items. 2GOTV gaat nog een stapje verder en haalt de barri?re van de vaste televisie weg. De content is beschikbaar via de mobiele telefoon en komt hiermee tegemoet aan de 24/7-entertainmentbehoefte van consumenten. Tegelijkertijd cre?ren we een platform met interessante mogelijkheden voor mediapartners.”

Harry Odenhoven, Head of marketing consumer van Vodafone Nederland, verklaart het succes van 2GOTV: “UMTS, de derde generatie mobiele telefonie, is een fantastische technologie die de deuren opent voor baanbrekende concepten voor consumenten. Het concept van 2GOTV is krachtig doordat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de allernieuwste mogelijkheden op mobiel gebied. 2GOTV maakt voor de consument de praktische meerwaarde van de mogelijkheden van UMTS technologie in ??n keer duidelijk. 2GOTV is televisie op je mobiel: de beelden worden streaming – en hiermee dus direct – afgespeeld. Consumenten kunnen televisie kijken wanneer ze daar zelf behoefte aan hebben, op ieder moment van de dag. Vodafone live! UMTS introduceert daarmee een compleet nieuwe ervaring.”

Inspelen op behoeften

Winston Gerschtanowitz, mede-eigenaar van Media Republic en in de rol van televisiepresentator eveneens te zien in 2GOTV, verklaart de potentie van het concept: “Het televisielandschap verandert. De laatste ontwikkelingen tonen dat er veel zenderinitiatieven worden ontplooid. Wij beogen op mobiel gebied wederom de toon te zetten. Van programma’s geniet je al lang niet meer alleen via je traditionele televisieset en wanneer je op het juiste moment inschakelt. Met 2GOTV laten we zien wat er mogelijk is en schotelen we de enthousiaste kijker een wereld aan nieuwe ervaringen voor, telkens met de gedachte ‘Anytime, Anyplace’. We maken intensief gebruik van de mogelijkheden van video, gecombineerd met content die geoptimaliseerd is voor het gebruikte platform. Persoonlijk vind ik het ook uitdagend om met nieuwe vormen van televisie maken bezig te zijn en juist door 2GOTV zijn we in staat om nieuwe tv-momenten te cre?ren.”

2GOTV valt samen met de lancering van Vodafone live! UMTS voor consumenten. 2GOTV maakt vernieuwende en creatieve mobiele televisie toegankelijk en heeft het aspect ‘Anytime & Anyplace’ hoog in het vaandel staan. Aan gebruikers wordt continu gevarieerde televisiecontent geboden. Het televisiestation wordt 18 november aanstaande ge?ntroduceerd tijdens een exclusieve launch party in Amsterdam, waarbij tal van prominente personen acte de pr?sence geven. Tijdens dit feest vindt de eerste live-uitzending van 2GOTV plaats, die naderhand ook te zien is op de website www.2go.tv Gebruikers van Vodafone live! UMTS kunnen na aankoop van een UMTS-telefoon ook direct genieten van het mobiele televisiekanaal. 2GOTV is standaard beschikbaar via het menu van Vodafone live! UMTS. Uitzendingen zijn met een vertraging ook te volgen via de website www.2go.tv Voor het bekijken van 2GOTV betaalt de gebruiker Euro 0,25 voor 10 minuten kijken.

Bron:

Persbricht Media Republic

Zie ook de discussie @ Premi?re videoclip Robbie Williams op mobiele telefoon

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    Ik heb weer een hoog ‘Sterrenbeurs’ gevoel bij dit ammusante maar kansloze initiatief. Ook hier maakt men de zelfde fout. Dit is geen TV extensie maar maar ook geen content dimensie op een portaalkanaal, vlees nog vis.

    Maar eh..genieten via de UMTS telefoon tegen welke prijs? Hoeveel cashburning mag MediaRepublic nog doen of zijn de deelnemende VIP’s ook FP’s?


    12 november 2004 om 11:52
    klara

    zeg zuurpruim, 25 cent per 10 minuten valt toch wel mee


    12 november 2004 om 14:56
    migel

    wat versta je onder content dimensie?


    12 november 2004 om 14:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief