Nederlander besteedt 34 minuten aan reclamedrukwerk

15 juli 2005, 15:03

Gemiddeld besteedt iedere Nederlander van 16 jaar en ouder, 34 minuten per week aan het lezen van reclamedrukwerk. Het aanbod aan reclamedrukwerk dat de brievenbus passeert is de afgelopen jaren meer dan verdubbeld. Vijftien jaar geleden ontving de consument gemiddeld vijftien reclamefolders, nu zijn dat er ruim dertig.

Dit blijkt uit het gisteren gepubliceerde onderzoek Thuis Binnen Bereik, een initiatief van verspreiders als Interlanden, DistriQ en TPG Post (via: molblog).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Roy Huiskes – chapter42

    Ik loop al jaren met een goed idee rond, toch maar eens op papier zetten en proberen een investeerder voor te vinden 🙂


    15 juli 2005 om 15:20
    Hardcopy

    Laat maar eens horen wat dat goede idee is chapter42! Misschien wil ik wel investeren… 😉


    15 juli 2005 om 15:22
    at

    Chapter 42 , laat me raden, een RSS voor online geplaatste reclamefolders 🙂

    Ik geloof trouwens helemaal niets van die 34 minuten per week aan reclamefolders. Ik ken werkelijk helemaal niemand die zoveel tijd aan drukwerk besteed.


    18 juli 2005 om 09:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!