Neckermann verdubbelt internetomzet dankzij sweepstake

2 april 2003, 08:39

De sweepstake-loterij van postorderbedrijf Neckermann heeft het bedrijf bepaald geen windeieren gelegd: de internetomzet van het bedrijf verdubbelde dankzij de actie.

Tegelijkertijd wist Neckermann met de actie honderdduizenden opt-in e-mailadressen te vergaren.Consumenten kunnen aan de actie deelnemen via de website www.jecomputerisjelot.nl, waarop dagelijks tientallen prijzen tot en met 5.000 euro worden verloot. Bezoekers van de site komen daarnaast in aanmerking voor allerlei aanbiedingen. In de top-50 van meest bezochte sites van Nederland bezet de actiesite nu de 22ste plaats.Inmiddels word 20% van artikelen bij Neckermann via internet besteld. De postorderaar kan tevreden zijn. Het bedrijf hoopte met de actie te bereiken dat de artikelen op de site werden gepromoot en dat het e-mailbestand van klanten werd uitgebreid. Beide doelen zijn met succes bereikt.

Bron:

Adfo Direct nr. 3, p. 47, 1/4 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!