Natascha Klootsema: “Flavourites groeide van een gratis website naar een heus merk”
Negen jaar geleden stak ze 1.000 euro in haar bedrijf. Inmiddels is modewebsite Flavourites, mede opgericht door Natascha Klootsema een begrip.
“Bij ons draait het om bijzondere hebbedingen van winkels die niet in het stadscentrum zitten”, vertelt Klootsema.
In 2007 begonnen met een beetje geld en een gratis website kent Flavourites inmiddels een betaalde site en een jaarlijkse modebeurs waar 7.000 mensen op afkomen. “Onze eerste webdesigner is er niet rijk van geworden.”
De winkels die een plekje krijgen op die website betalen een maandelijkse contributie. “Er staan nu ongeveer 1000 winkels op”, zegt Klootsema. “Het mogen er niet teveel worden, want we willen het overzicht bewaren.”
Klootsema heeft ook geprobeerd om een site voor mannen op te zetten. “Dat werkte niet, wij zijn drie vrouwen die van mode houden, daar blijven we bij.” En de onderneemsters willen op eigen kracht verder groeien. “De omzet ligt nu op ongeveer 5 ton, we willen het zelf uitbouwen.”