MWG AMMA 2012: And the nominees are…

30 maart 2012, 08:30

De nominaties voor de 12 categorieën van de AMMA 2012 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 11e keer door de MWG georganiseerd. Op donderdag 10 mei 2012 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke avond in de Amsterdam Arena. Het thema is ‘Mediaspelen’. Vorig jaar vielen onder andere Mindshare, Discovery Networks in de prijzen. De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Single Mediastrategie, Beste Media-innovatie, Beste Interactieve Mediastrategie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury onder leiding van juryvoorzitter Mary Hoogerbrugge.

De hoofdjury koos de genomineerden en winnaars uit de shortlists die per categorie door 7 specialistenjury’s waren samengesteld. De nominaties in de categorieën Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar zijn bepaald aan de hand van de resultaten van een online enquête, uitgevoerd door Intomart GfK, onder mediabureaus en adverteerders.

De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een aparte vakjury van onderzoekspecialisten.

De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Vodafone uitwerken en presenteren.

De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2012 zijn:

Beste Media-/Middelenstrategie

Every Cloud has a silver lining (Microsoft) – Universal Media

Nuchtere logica (Renault) – OMD

The Voice Of Holland (Vodafone) – OMD

Beste Single Mediastrategie

Challenge 2011 (Glenfiddich) – Discovery Networks Benelux

Love for sale (Plan Nederland) – BE VIACOM

Suitcase campagne (STOP AIDS NOW!) – De Media Maatschap

Beste Interactieve Mediastrategie

Heaven on Earth (Axe) – Mindshare, Media Republic

Het kloppend hart van een love brand (Chocomel) – MEC

Thuiscoach app (The voice of Holland) – RTL Nederland, OMD, Talpa, Vodafone

Nogal vol van zichzelf (Volkswagen Passat) – MediaCom, Achtung

Beste Mediastunt

Mega Push-up BH (HEMA) – Doom&Dickson

Tile en Inspire (KLM) – DDB / Tribal DDB

Tickertape (Triodos) – ZenithOptimedia

Beste Media-innovatie

Digital Media Auditing – Hottraffic

Thuiscoach app (The voice of Holland) – RTL Nederland, OMD, Talpa en Vodafone

Media-adverteerder van het jaar

KLM

Vodafone

Volkswagen

Mediabureau van het jaar

MediaCom

Universal Media

YIM Mediatalent van het jaar

Carola Versluijs – Initiative

Evert Eijffinger – MEC

Joël de Baat – UM

Jos Eggink – MPG

Hans du Chatinier-prijs voor professionals

Het Buitenreclame Onderzoek 2011 – JIC Buitenreclame

Het gevoel van de consument – Sanoma Media

Hans du Chatinier-prijs voor studenten

In deze categorie viel slechts 1 nominatie, tevens winnaar.

Exploitant van het jaar

Adfactor

Discovery Communications Benelux

Q-music

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)

Jacco Hornes – Sky Radio

Marco Gijsen – Discovery Communications Benelux

Martijn Regtvoort – Persgroep

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij AMDAX en Burgers' Zoo. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Was ruim 5 jaar als growth marketeer werkzaam bij Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief