Muziekindustrie wordt pure dienstensector

Muziekindustrie wordt pure dienstensector

In de muziekindustrie zijn het niet de fabrikanten van cd`s, de vervoerders of de opslagbedrijven die de toekomst hebben. Zij die muziek creeren, distribueren en promoten worden de pijlers van de wereldwijde muziekindustrie.

Het is zelfs de vraag of deze internationale sector de cd op termijn nog gebruikt. Vier trends wijzen op het tegendeel: de prijs van digitale opslag wordt steeds lager, hogesnelheid internet komt binnen het bereik van alle welstandsklassen, digitale opnameapparatuur wordt steeds beter en goedkoper en consumenten raken gewend aan elektronische gegevensoverdracht.Voor de muziekindustrie zijn twee trends van belang: consumenten vertrouwen er meer op dat online betalen veilig is en de penetratie van digitale apparatuur neemt snel toe. Artiesten en platenmaatschappijen kunnen kiezen uit vier bedrijfsmodellen: abonnementen op muziek van bulkproviders; abonnementen op satellietradio die garant staan voor een constante stroom van de gewenste soort muziek; de artiest die zijn muziek direct aan de consument levert door middel van file transfer; en online labels, waarbij consumenten online direct van grote en kleine leveranciers muziek kopen van dezelfde hoge kwaliteit als cd`s.

Bron:
Futurist, the p. 24, 4 p.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.