MTV Networks en Cisco doen aan ‘Digitale Incubatie’
In de zoektocht naar dé nieuwe MySpace of Flickr heeft MTV Networks samen met Cisco Systems eind vorig jaar de ‘Digital Incubator’-wedstrijd uitgeschreven onder alle technische opleidingen in de States. Hiermee wil men innovatieve concepten genereren, die inspelen op de (toekomstige) mogelijkheden die breedband internet biedt.
De tien meest vernieuwende ideeën worden beloond met een geldprijs van 25.000 dollar én de bedenker(s) worden intellectueel eigenaar van het concept. MTV Networks krijgt in ruil hiervoor een jaar lang het recht om het te exploiteren op een aantal digitale (m)tv-kanalen en via hun MTV-U ‘controlled circuit’-zender, waarop zo’n 730 campussen zijn aangesloten.
Gisteren werd op een persconferentie een aantal ‘winners’ gepresenteerd;
waaronder een nieuwe variant op de huidige ‘social networking’-sites en een mobiele game waarbij ‘tags’ het uitgangspunt vormen.
Volgens één van de initiatiefnemers is het logisch om deze innovatieve wedstrijd juist onder de gekozen studentengroep te doen:
“We’re still early in that (broadband) medium and don’t know exactly what will work,” (noting that many of the giant digital media properties such as MySpace and YouTube were born off of college campuses.) “We have to learn how to tell stories in this age.” (via: AdAge.com)