SEO als onderdeel van Demand Generation met Morgan Petrov
Hoe geef je SEO een plek in je demand generation aanpak? Morgan Petrov vertelt erover in deze aflevering van de Inbound4Cast.
Morgan Petrov werkt als SEO lead bij Chartis. Ze heeft zich gespecialiseerd in B2B marketing en streeft ernaar om met SEO een bijdrage te leveren aan het creëren van demand, in plaats van enkel bestaande vraag uit de markt op te vangen. In deze aflevering praat ze met Jerrel over SEO, demand generation en B2B marketing.
Onderwerpen die Morgan en Jerrel bespreken:
- Morgan vertelt over haar achtergrond en hoe ze in de SEO terecht is gekomen. Ze werkt graag in sterk gereguleerde B2B-sectoren omdat dat extra uitdagingen geeft. Ze is gespecialiseerd in financiële dienstverlening.
- Ze legt uit dat veel B2B-bedrijven te veel focussen op betaalde advertenties voor directe leadgeneratie, terwijl ze meer zouden moeten investeren in brand building en content creatie om demand te genereren.
- Ze vertelt over hoe SEO en demand generation met elkaar verbonden zijn. Morgan legt uit hoe je door waardevolle content te maken over problemen die potentiële klanten kunnen hebben. En hoe je met deze content je doelgroep bereikt.
- Ze gaat in op content creatie voor complexe B2B-onderwerpen en hoe hierin samen te werken met subject matter experts.
- Ze vertelt over de rol die AI momenteel speelt bij het uitvoeren van haar werkzaamheden en wat de juiste mindset is voor B2B marketeers.
Luisteren kan ook via Spotify of Inbound4Cast.com.