Minder uitgaven online advertising

Minder uitgaven online advertising

Amerikaanse adverteerders gaven de eerste negen maanden van dit jaar achttien procent minder uit aan internetreclame dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit volgens CMR, een Amerikaanse meetbureau dat omzetgegevens verzamelt van de belangrijkste media.
Internet doet het hiermee in vergelijking tot andere media ?het slechtste?. De omzet daalde van 4,6 miljard dollar vorig jaar naar 3,8 miljard dollar dit jaar.
De totale advertentie-omzet bedroeg de eerste negen maanden 84,4 miljard dollar, een groei van 2,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2001. Als groei-oorzaken noemt het CMR de verkiezingen in de VS, agressievere sales en een rebound van 11 september 2001.

Media die het wel goed deden, waren ondere andere Spaanse televisiezenders (+26 procent), zondagskranten (+10 procent), lokale radio-omroepen (+10 procent) en regionale dagbladen (+8 procent). Dalers waren vakbladen (-17 procent), outdoor reclame (-4 procent) en kabeltelevisie (-1 procent).
CMR voorspelt in 2002 een groei van de totale advertentie-omzet met 2,5 procent. Veel hangt af van de naderende feestdagen.(19 NOV 2002)


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.