Microsoft’s Pizza in Redmond fiasco
Microsoft adverteert momenteel rondom de Microsoft Campus in Redmond voor MSN Search. Tod Bisshop kwam bovenstaande uiting (helaas geen betere kwaliteit gevonden) tegen op de achterkant van een auto en kon het niet laten “Pizza in Redmond” (de zoekopdracht in de advertentie) in te voeren in MSN Search en de uitkomst te vergelijken met de resultaten van Google, Yahoo! en Ask Jeeves. Klik op de links en je trekt de conclusie dat deze uitkomst niet datgene was dat Microsoft voor ogen had.
Vervolgens maakte Tod gebruik van de ‘Search near me’ functie die gepromoot wordt in de campagne. Het eerste niet gesponsorde resultaat: Janitorial supplies. Tod sluit zijn test af met het resultaat van volgens hem ‘‘the real kicker” Google Maps.
Het aantal blogs dat dit gaat publiceren zal ongetwijfeld de komende dagen groeien.
…terechte kritiek… maar te makkelijk en flauw als je het mij vraagt. Bij elke zoekdienst kun je wel een querie bedenken die hylarisch is en niet het gewenst resultaat oplevert…
Klopt, dat is ook bij MSN het geval, maar adverteren met juist die query is bijzonder ondoordacht. Of niemand bij MSN heeft even een check heeft gedaan toen hij de tekst zag of men heeft de invulling domweg aan het reclamebureau heeft overgelaten zonder een final check te doen van de tekst. Beide gevallen zijn naar mijn mening een misser die ter lering en vermaak best wat publiciteit mag opleveren.