Met NIMA Marketing Week wordt volgende week veilig geschiedenis geschreven

27 augustus 2020, 13:00

Peter van Balsfoort ( CEO BBP Media) roept marketeers op om te komen pionieren

Kun jij straks zeggen dat je erbij was? De NIMA Marketing Week van partners NIMA en BBP Media gaat dinsdag 1 september 2020 live. Peter van Balsfoort, CEO BBP Media, heeft er het volste vertrouwen in en vertelt waarom jij als marketeer deze drie dagen echt niet mag missen.

NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Peter van Balsfoort en collega’s zullen alle dagen aanwezig en aanspreekbaar zijn op locatie.

Wat vind jij persoonlijk mooi aan het marketingvak?

“Marketeers lopen vaak voorop. Ze steken na grondig onderzoek en het checken van alternatieven hun nek uit. Ze traceren telkens weer nieuwe insights en zetten deze om in productinnovaties en/of merkextenties. Zo blijft de business groeien.”

De aandacht en liefde voor dit vak komt samen in de aanstaande NMW, kun je zeggen?

“Zeker. De beste, gekste en meest inspirerende verhalen over dit vak brengen we nu al voor het vierde jaar samen op de – deze keer XL – NIMA Marketing Week. Je nek uitsteken komt na de pittige maanden die nu achter ons liggen extra van pas. Dit leidt tot merkverhalen en -cases op de NMW, die recht uit de praktijk komen en vrij weerbarstig kunnen zijn. Hoe gaan we verder en wat hebben we geleerd? In alle gradaties kun je deze ervaringen en toekomstvisies hier ervaren, live en online tijdens de vierde NMW. Van harte welkom!”

Foto: Zuiverbeeld

Kun je iets vertellen over de extra maatregelen in verband met de veiligheid? Hoe ziet een dag van een gast eruit?

“Qua organisatie hebben wij als BBP Media met onze partners NIMA en DeFabrique er natuurlijk alles aan gedaan om dit eerste grote event na de zomervakantie perfect en vooral veilig te laten verlopen. Even kort jouw ‘customer journey’ als onze gast:

  • Je komt aan op de ruime parking (of met mondkapje in gratis bus vanaf station Maarssen). Je gaat naar de incheckbalie waar een ‘gezondheidsinterviewtje’ plaatsvindt,
  • Je print contactloos de eigen badge en wordt naar jouw deel van de dag gewezen.
  • De locatie is zeer goed geventileerd, hoog, sanitair voortdurend schoon en alles is ruim opgezet.
  • De groepen zijn gesplitst tot maximaal honderd -in drie hoge en gescheiden ruimtes-, waar de RIVM-richtlijnen strikt worden gehandhaafd.
  • ‘Verkeersregelaars’ checken het duidelijk aangegeven eenrichtingsverkeer.
  • Je ziet: alles is gericht op een zorgeloos, veilig en inhoudelijk supersterk event.”

Dat klinkt overtuigend: een blueprint voor veilige events. Welke programma-indeling is gekozen?

“’s Ochtends bieden we drie dagen een headliner, twee parallelrondes en een voedzame lunch. ’s Middags drie dagen een headliner, weer twee parallelsessies en optionele netwerkborrel. Daar kun je (eindelijk!) je collega’s en nieuwe contacten weer live zien, op veilige afstand borrelen en bijpraten. Mocht je een ‘deelkaart’ hebben en spontaan besluiten toch de volgende dag(en) terug te willen komen dan is dat direct te regelen bij de ontvangstbalie. Ook als je alsnog extra collega’s mee wilt nemen, die net als wij snakken naar een inhoudelijk en warm weerzien: welkom. Natuurlijk staat ook de online optie open via NIMA Marketing Week voor thuiswerkers! This is the moment!”

“Mocht je een ‘deelkaart’ hebben en spontaan besluiten toch de volgende dag(en) terug te willen komen dan is dat direct te regelen bij de ontvangstbalie”

In DeFabrique wordt ‘veilig geschiedenis geschreven’, kan je zeggen. Mooi om mee te maken. Wat wil je nog kwijt aan de deelnemers?

“Meer info is ter plaatse te krijgen bij de NIMA-stand. Voor je kritiek, tips of suggesties voor volgend jaar houden we ons graag aanbevolen! Wij stellen het zeer op prijs dat je veilig komt pionieren en je vakgenoten opzoekt, tijdens deze unieke drie dagen. We schrijven inderdaad geschiedenis. Bedankt sponsors, gasten, sprekers, redacties en partners voor jullie rotsvaste vertrouwen! Bedankt merkenbouwer voor je komst! Aanstaande dinsdag 1 september tot en met donderdag 3 september 2020 vieren we de herleving van ons vak!”

Peter van Woensel Kooy is een bevlogen en creatieve schrijver die ook wel het wandelend geheugen van adverterend Nederland en van MarketingTribune wordt genoemd, waar hij al in 1996 - in deeltijd - aan boord kwam. Peter werd door hoogleraar Giep Franzen geïnfecteerd op de UvA met het merkvirus en is sindsdien zowel journalistiek als in de praktijk met marketing en creatie in al zijn facetten bezig. Als schrijver en als ondernemer. Omdat het vak zoveel verandert, de middelen en de mensen zelf, blijft marketing hem fascineren. Is sinds september 2013 ook eindverantwoordelijk voor online platform Food & Retail van MarketingTribune. Peter schreef spraakmakende verhalen over Unilever dat in algen als grondstof stapt, over knappe ondernemers verantwoordelijk voor merken van Ajax tot Coca-Cola, van Pabo en WC-Eend tot Zeezout van Baleine. Waarbij juist ook de kleinere en nieuwe vechtmerken zijn belangstelling hebben. Reikt sinds 2003 met Lode Schaeffer voor MarketingTribune jong talentprijs De Gouden Zaag uit. Daarnaast was hij zelf creatief actief voor ondermeer de merken Coke en P&G, publiceerde o.a. in VN, HP, NRC, Lebensmittelzeitung en Werben&Verkaufen; en vertegenwoordigde Nederland meermaals in de Epica jury te Parijs. Is erelid van IAA en van de Vrienden van het Vondelpark, in welke hoedanigheid hij de beroemde ooievaar terughaalde naar het park. Pas op: is tevens actieve karateka. Zijn thematiek online: de magie van merken en marketing. En waartoe die leidt, of juist niet!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!