Merkwaarden als succesrecept

25 mei 2009, 07:21

Op 11 juni organiseert merkenspecialist Gerard van Weerdhuizen in samenwerking met Wichert van Engelen een workshop over de relatie tussen merk en merkwaarden en het bedrijfsbeleid.

Bedrijven en organisaties die hun merk als uitgangspunt nemen voor hun bedrijfsbeleid (of andersom: die hun merkwaarden afstemmen op hun bedrijfsbeleid) hebben meer succes. Bekende voorbeelden daarvan zijn de Postbank en de Rabo-bank.

Beide bedrijven lopen als voorbeeld en rode draad door de hele workshop heen.

Onderwerpen die aan de orde zullen komen: Leiderschap en productvernieuwing, identiteitsontwikkeling, reclamecampagnes, balanceren tussen theorie en praktijk.

Tussen de presentaties door gaan de deelnemers zelf aan de slag met het snelste marktonderzoek en de snelste SWOT-analyse ter wereld.

Tot slot wordt de al vaak door mij besproken incubatietijd ingezet in de vorm van een boottocht over de Ankeveense plassen.

Meer informatie op de huisstijlsite Ken:merk

Datum/tijd: 11 juni, 14.30 – 19.00 uur

Lokatie: Ankeveen

Prijs: 115 euro (ex btw)

Aantal deelnemers: maximaal 25

Wichert van Engelen is een innovator. Veranderen is zijn vak, het zoeken en vinden van non-conventionele oplossingen zijn 'handelsmerk'. Na twintig jaar ervaring met veranderen in de financiële dienstverlening startte Wichert begin 2008 als zelfstandig gevestigd ondersteuner van innovatieprocessen en innovatiemanager. Hij richtte Het Lampje Linksonder op, ondertussen een gevestigde naam als het aankomt op inspiratie voor en tijdens het innovatieproces en resultaatgerichte brainstorms. Naast zijn consultancy en interimmanagement-werk, wordt Wichert vaak gevraagd als dagvoorzitter en als gastspreker over het operationaliseren van innovatie. Wichert blogt over innovatie en inspiratie op www.hetlampjelinksonder.nl, www.extendlimits.nl en www.nieuweproductenbedenken.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!