Mediakeuze heeft wisselend effect

Mediakeuze heeft wisselend effect

Er gelden geen algemene regels voor het effect van de mediakeuze op de resultaten van een campagne. Dat blijkt uit onderzoek van het Verband Deutscher Zeitungsverleger, dat zowel tv-spots als print-advertenties voor diverse Nivea-producten liet onderzoeken.

Uit de studie komt naar voren dat effecten van een campagne voor een belangrijk deel afhankelijk zijn van de mediakeuzes die concurrerende merken maken. Zo is de inzet van print vaak effectiever als de concurrentie al erg dominant op tv aanwezig is.

Bron:
Nieuwsbrief MarketingTribune


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.