MEC in 10 minuten: Willem Treep van Willem & Drees over eerlijke business

8 juni 2012, 09:30

Ze werkten bij grote organisaties als Heineken en Unilever, maar besloten te kiezen voor een avontuur dat meer dan de moeite waard is: Willem & Drees. Wat bijna niemand tot nu toe is gelukt, dreigt nu wel te lukken: het bouwen van een sterk merk in 'vers'. Joris van Zoelen had in het kader van de reeks 'MEC in 10 minuten' een interview met mede-oprichter Willem Treep.

Willem & Drees verbindt de lokale boer met de grote Supers van Nederland. Alle producten van Willem & Drees (o.a. bij Jumbo, C1000 en andere supers) komen rechtstreeks van de boer en leggen zo min mogelijk kilometers van land tot schap af. Het concept van Willem & Drees doorbreekt de reguliere beheers- en efficiencyslag van supermarkten. De producten zijn van het seizoen en dus niet altijd beschikbaar, de prijs is fair, de kwaliteit verschilt van regio tot regio en de presentatie is merkwaardig. In deze MEC in 10 Minuten deelt Willem Treep de lessen die hij meenam van Heineken en Unilever en alles dat hij en Drees in het merk hebben gestopt. Wat maakt dat supermarkten een concept omarmen en meebouwen aan een merk dat eigenlijk heel onhandig lijkt in hun reguliere logistiek?

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!