MCV12: hét cocreatie-event over arbeidsmarktontwikkelingen in de marcom

MCV12: hét cocreatie-event over arbeidsmarktontwikkelingen in de marcom

Events, al dan niet iets van doen met marketing en/of communicatie, worden je de laatste tijd om de spreekwoordelijke oren gegooid. Het aanbod is zo groot dat het bijna een dagtaak is om te bekijken welke events je wel of niet gaat bezoeken in dat dure stukje tijd wat je hiervoor beschikbaar hebt. Stel dat het niet aan je verwachtingen voldoet? Hoe zonde van je tijd is dat….

Deze gastblog is geschreven door Danielle Das (@danielledas_), vaste interim-professional bij USG Capacity.

Hoe makkelijk wordt deze keuze met een event ontstaan uit vragen uit de markt in plaats van ongevraagd aanbod. Een event als MCV12 dus. Ontstaan door het verzamelen van discussies uit de LinkedIn-groep ‘Marketing & Communicatie Vacatures’ en daar te opteren deze discussies live te bespreken. Een mogelijkheid bieden waar we van elkaar kunnen leren en horen wat er momenteel gaande is in de marcom branche als het gaat om het vinden en houden van een baan.

Schaap met zeven poten

Een kerngroep nam het initiatief en kwam een aantal keer bijeen en via de website www.mcv12.nl kon iedereen vervolgens meehelpen dit event verder in te vullen en te finetunen. Onderwerpen aandragen, aanmelden als vrijwilliger of als spreker, tips & trucs aanbieden of op een andere manier een bijdrage leveren om dit event te creëren. Het eerste co-creatie event is een feit!

Woensdag 27 juni was het zover in The Branding House in Zaltbommel. Bij aankomst was het publiek al rijkelijk aanwezig en heerste er een leuke en informele sfeer. Hierdoor stond iedereen zonder het in de gaten te hebben al te netwerken. Helaas waren eventuele werkgevers niet aanwezig, terwijl dit vooraf wel de planning was. Recruiters hebben deze dag een mooie kans laten liggen om dat gewilde schaap met (tegenwoordig) zeven poten te vinden. Het was even uitvogelen hoe het programma in elkaar stak, maar tijdens de huishoudelijke mededelingen voorafgaand aan de plenaire sessie werd dat alsnog prima uitgelegd. Leuk om te zien was de interactie tijdens het plenaire gedeelte. Aanwezigen waren niet bang om vragen te stellen of opmerkingen te delen.

Mede-organisator

Met aansluitend drie doorlopende ‘sessies’ en tien workshops (waarvan twee te kiezen) was er voor de gasten een gewaardeerd onderscheid. Omdat het grotendeels om zelf gekozen onderwerpen ging, was er ook hier volop interactie. Je merkt dat bezoekers van een cocreatie-event zich eerder mede-organisator voelen, dan gast. De thema’s zijn ook gekozen omdat er vraag naar is, niet omdat de organisator het toevallig aanbiedt.

Na de tweede workshopronde was er nog een plenaire afsluiting en een borrel. De reacties naderhand waren erg positief. Het gevarieerde aanbod van onderwerpen maakte ook dat er voor iedereen wat interessants tussen zat. En omdat de sfeer relaxed en informeel was, merkte je ook dat mensen zich op hun gemak voelde en vragen durfde te stellen. En dus ook echt input hebben gekregen om thuis mee aan de slag te gaan om alsnog de ideale baan te vinden!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Leuk verhaal en volkomen mee eens! Vooral de zin: " Je merkt dat bezoekers van een cocreatie-event zich eerder mede-organisator voelen, dan gast", geeft precies aan waarom dit een bijzonder event was. Ik was zelf aanwezig als een van de workshopleiders en vond vooral de interactie tijdens de workshop erg leerzaam voor iedereen.

    Mochten jullie interesse hebben in mijn presentatie over: "Profileer jezelf met social media", kijk dan hier: http://www.slideshare.net/tomvdberg1/presentatie-mcv12-profileer-jezelf-met-social-media

    geplaatst op
  • Het was een geslaagd co-creatie event. Waardevolle kennis gedeeld, veel enthousiasme ervaren bij zowel deelnemers, workshopleiders als vrijwilligers.

    Sfeer proeven?
    Een fotografische impressie van het Marketing Communicatie Vacature Event 2012 te Zaltbommel op 27 juni 2012 vind je hier:

    http://bit.ly/MCV12_ZinneBeelden

    geplaatst op
  • Wat een innovatieve manier om zo co-creatie in te zetten bij een event.
    Zo te zien, een groot succes!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.