Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Somnox wil wereldwijd slaapprobleem helpen oplossen

Een op de vijf Nederlanders slaapt slecht door onrust, piekeren of stress. Julian Jagtenberg – destijds een jonge ingenieur bij de TU-Delft – was ervan overtuigd dat dat probleem op te lossen is door de ademhaling te reguleren, en dat technologie daarbij kan helpen.

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 1/2)

In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.

Webinar ‘NIMA B in One Hour’ kletst je in een uur door de lesstof

Op woensdag 17 april van 12.00 tot 13.00 uur kunnen marketingprofessionals, sales executives, ondernemers en iedereen die ‘er weleens over dacht’ inschakelen bij een unieke webinar over misschien het meest bekende marketingdiploma van Nederland.

Tijdstip en dag irrelevant voor openen persbericht

Herkenbaar voor velen: Wat is nou het ideale moment om een persbericht te versturen? Het antwoord op deze vraag is discutabel. Maar stop maar met het je afvragen.

De merkhistoricus. Neem een voorbeeld aan Nike

Het idee van het vastleggen van de historie van een bedrijf bevordert de consistentie in alles wat je doet. Maak ruimte voor de merkhistoricus dus.

Wat is de gezamenlijke uitdaging in employer branding?

NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.

Sales geeft niet om je leads, marketeer

Leads die door marketeers worden gegenereerd, zijn niet automatisch van hoge waarde voor het salesteam. De marketeer houdt te weinig rekening met de kwaliteit en de koopbereidheid van de verworven leads.

B2B Content Podcast Carolien Graafsma: hoe je als marketeer écht waarde levert

Hoe lever je als marketeer aantoonbare waarde? Wat zijn de rol en waarde van leads hierin? Carolien Graafsma van Endeavour helpt om een soepele, digitale reis uit te zetten voor potentiële klanten.

Waarom De Belg van Mark Koster geen goede biografie over Christian Van Thillo is

De Belgische uitgever Christian Van Thillo van DPG Media, veruit de grootste mediamagnaat in de Benelux, komt er uiteindelijk slecht vanaf in de ‘biografie’ De Belg van Mark Koster.

HEMA optimaliseert vindbaarheid met slimme linkbuildingstrategie

De afgelopen 2,5 jaar heeft HEMA een enorme groei doorgemaakt op het gebied van SEO. HEMA maakt bewust een keuze om inhouse het eigen kanaal te versterken. Op het vlak van linkbuilding versterken de experts van OrangeValley het team. Samen belichten ze de case.

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

De beste inzichten die ik kreeg op SXSW

David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!