Marketingfacts start interactieve marketingopleiding
Nog net op de valreep voordat ik op vakantie ga kan ik de eerste uit een lange reeks van cursussen interactieve marketing aankondigen. Vanaf eind september zal er op regelmatige basis een cursus worden georganiseerd waarbij telkens een ander aspect van interactieve marketing aan bod komt. De onderwerpen varieren van zoek-machine marketing, viral marketing, e-mail marketing tot weblog- en rss marketing.
De eerste cursusdag vindt plaats op dinsdag 27 september in Media Plaza en heeft als onderwerp Interactieve Mediaplanning. Tijdens deze dag wordt ingegaan op theoretische en praktische aspecten bij het opstellen en uitvoeren van een mediaplan. Daarbij zal tevens worden ingegaan op de diverse instrumenten en data die daarvoor beschikbaar zijn zoals de recentelijk vrijgegeven STIR-data en bijbehorende planningtools.
Geinteresseerden kunnen zich aanmelden via mediaplaza.nl. Er is ruimte voor max. 20 deelnemers.
Suggesties voor volgende cursusdagen zijn uiteraard welkom. Afhankelijk van reacties en behoeftes zullen we ook prioriteiten stellen wanneer welke cursus zal worden gegeven. Uitgangspunt is dat ik voor elke cursus geschikte docenten en cursusmateriaal zal organiseren en dat de cursus in kleine groepen (van max. 20 deelnemers) zullen plaatsvinden.
Dat is 1 dag voor bijna 300 euro? An sich een leuk onderwerp en als de baas betaald: waarom niet 😀
Ik zou opleidingen opzetten rondom twee peilers.
Traffic naar je site krijgen en traffic op je site uitnutten.
Zaken waar ik aan zit te denken zijn:
– weblogs/forums: is het wat?
– ranking: hoe beïnvloed ik mijn ranking?
– trends in digitale wereld
– succesvol online verkopen
– bannering: hoe, waar, wat zijn de kosten, wat levert het op.
– Adsense, moet ik er wat mee doen?
– E-mailmarketing, met name wat mag nu wel/niet
– Krachtige online verkoopsites
– Usability: gouden regels
– En vergeet niet selfservice. Hoe zorg ik ervoor dat de bezoeker heel veel zelf doet en toch tevreden is?
Prima initiatief. Suc6!
Da’s een heel programma voor 1 dag! OTH, ik denk dat wij ook structureel de complexiteit van ons vak overschatten ;-0
@Maarten, deze eerste dag gaat over mediaplanning. Welke middelen zet je in, hoe zet je die in en wanneer zet je die in. Dat onderbouwd met feiten & cijfers (van o.a. STIR). De details van de diverse middelen komen in aparte cursusdagen aan bod.
Concreet dus: hoe zet je een goed online mediaplan op!
@Eijkb: ik denk dat het cursusbedrag redelijk marktconform is. Ik moet zeggen dat het in ieder geval niet meeviel om de begroting kostendekkend te krijgen (zaalhuur, catering en docenten).
@Erik: dank voor je suggesties, nemen we zeker mee!
Kijk eens aan….
De MarketingFacts Academy 🙂
Goed bezig, Marco.
Succes met dit nieuwe initiatief!!
En een prettige vakantie!
Goed idee, Marco. We steunen dit initiatief graag!
Dank voor de positieve reacties, ik hoop dat straks de cursisten net zo enthousiast zijn!
Lijkt me goed om ook aandacht te besteden aan de integratie van het online mediaplan in de totale media-/communicatieplanning. Qya synergie enzo. Overigens prima initiatief.
Heel leuk, maar voor mij als particulier niet te betalen. Zou graag een opleiding in deze richting volgen. Heb Marco daar ook al eens een mail over gestuurd, maar geen antwoord gekregen. Misschien heeft een van de ‘reaguurders’ een suggestie voor een geschikte opleiding (te volgen naast het werk) van ca. een half jaar waarin je de kneepjes van het IM vak worden bijgebracht? Heb het SRM geprobeerd, maar het enige wat in de buurt komt is een opleiding DM.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!