Marketeers moeten het internet op
De penetratie van breedbandinternet schept nieuwe mogelijkheden voor marketeers. Tot die conclusie komt Dick Buschman, directeur brand-interaction bij internetonderneming Lost Boys. De toename van snelle internetverbindingen onder de Nederlandse bevolking zorgt er volgens Buschman voor dat er technisch gezien veel meer mogelijk wordt. Verdieping in het internet is volgens Buschman noodzakelijk voor marketeers, aangezien er inmiddels al zo`n 11 miljoen Nederlanders online te vinden zijn.Daarnaast is internet voor marketeers een interessanter medium dan radio of televisie, aangezien er veel meer mogelijk is. Op internet kun je de consument meer ervaringen bieden en kun je immers ook direct een transactievoorstel doen, aldus Buschman. Daarbij komt ook nog eens de opkomst van zogenaamde rich media, die het mogelijk maken het surfgedrag van de klant te volgen en op basis hiervan een klantprofiel te bepalen. Dit heeft een zeer klantvriendelijke en persoonlijke benadering als gevolg, aldus Buschman. Lost Boys maakt onder meer voor de website van de KLM gebruik van rich media om een extra beleving rond het merk te creeren. (bron: Marketing Tribune, mrt ‘05)