MacWorld 2009 report vanuit Las Vegas

7 januari 2009, 10:51

Gisteren was het zo ver; de keynote presentatie van Apple op de MacWorld. Dit keer zonder Steve Jobs maar met Phil Schiller die ook heel veel leuke nieuwtjes had. Want wat dacht je van een nieuwe versies van iLife en iWork, een 17-inch MacBook Pro en de verwijdering van DRM? Ik ging naar de Apple Store in Las Vegas om de laatste nieuwtjes te bekijken en te bespreken.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Peter Luit

    Beetje voorspelbaar waren de noviteiten wel. Dat er een nieuwe 17″ zou komen, was te verwachten. Leuke innovatie met die batterijen, maar jammer dat ze er niet uit kunnen. DRM vrije muziek is wel een doorbraak van betekenis, met een nieuw business model, afhankelijk van de leeftijd van het fragment of album.

    De low-end applicaties van Apple iLife en iWork beginnen inmiddels een verzadigingspunt te bereiken. Hoe leuk alle nieuwtjes ook mogen zijn, met versie 9 heb je inmiddels wel al vele keren een kleine 80 euro neergeteld. Leuk dat iWork nu ook webbased gebruikt kan worden, maar dan wel alleen met files gemaakt vanaf versie 9. Leuk dat de iPhone als remote voor Keynote kan fungeren, maar dan wel met files vanaf versie 9.

    De keynote duurde erg lang, met net iets teveel aandacht voor iLife en iWork. Wel complimenten voor Phil Schiller, die zijn rol goed vervulde. het publiek hielp hem groeien in zijn rol door enthousiast te reageren op vrijwel elke feature die getoond werd.

    Maar het gezicht van Apple blijft Steve Jobs. Gelukkig heeft hij helderheid gegeven rondom zijn gezondheid. We zien hem graag volgend jaar weer terug!


    7 januari 2009 om 11:44
    Peter

    Die cameraman of vrouw zou ik de volgende keer niet meer meenemen. Of gevraagd aan toevallige passant om even een shot te maken?


    11 januari 2009 om 00:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!